Quote from Guest on 22 August 2011, 09:37Hallå där!
Är en sådan där typ som är bra på att träna, men dålig på att vila... Tvingar mig till vilodagar och gillar inte alls när mitt träningsschema spricker. Idag står det egentligen gymträning på schemat, men jag undrar om jag kanske borde vila... S
Hallå där!
Är en sådan där typ som är bra på att träna, men dålig på att vila... Tvingar mig till vilodagar och gillar inte alls när mitt träningsschema spricker. Idag står det egentligen gymträning på schemat, men jag undrar om jag kanske borde vila... S
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 09:47Hej!
Så länge du varierar träningen så hinner kroppen med att vila ändå:-). Körde du ett hårt löppass igår kan du alltså träna överkropp och bål idag!Kan också vara skönt att köra ett lättare styrkepass med ordentlig uppvärmning och stretch för att mjuk
Hej!
Så länge du varierar träningen så hinner kroppen med att vila ändå:-). Körde du ett hårt löppass igår kan du alltså träna överkropp och bål idag!
Kan också vara skönt att köra ett lättare styrkepass med ordentlig uppvärmning och stretch för att mjuk
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:09Finns väl inget entydigt svar på den frågan, men som motpol till föregående talare nämner jag det självklara.
Hjärtat är också en muskel.
Finns väl inget entydigt svar på den frågan, men som motpol till föregående talare nämner jag det självklara.
Hjärtat är också en muskel.
Quote from Ida Wilhelmson on 22 August 2011, 10:14...Med vilket du, Andreas, alltså menar att vila, eller möjligen en promenad, är lämpligast idag. Eller?
...Med vilket du, Andreas, alltså menar att vila, eller möjligen en promenad, är lämpligast idag. Eller?
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 10:19Nej, faktiskt inte vad jag menade. Du får nog själv känna hur allmäntillståndet känns idag, är nog mitt bästa råd.
Jag menade att Linnea inte hade helt rätt i att det är ok så länge träningen är varierad. Man måste låta hjärtat återhämta sig då och då äv
Nej, faktiskt inte vad jag menade. Du får nog själv känna hur allmäntillståndet känns idag, är nog mitt bästa råd.
Jag menade att Linnea inte hade helt rätt i att det är ok så länge träningen är varierad. Man måste låta hjärtat återhämta sig då och då äv
Quote from Ida Wilhelmson on 22 August 2011, 10:37Okej!=)
Okej!=)
Quote from Catharina Brattlin on 22 August 2011, 10:40Vad skulle hända om Du faktiskt vilade idag? Tror Du?
Vad skulle hända om Du faktiskt vilade idag? Tror Du?
Quote from Ida Wilhelmson on 22 August 2011, 10:48Förmodligen skulle jag väl bli piggare till imorrn...;) Gillar dock inte som sagt när mitt träningsschema bryts och BÖRJA veckan med en vilodag är väldigt främmande för mig...
Förmodligen skulle jag väl bli piggare till imorrn...;) Gillar dock inte som sagt när mitt träningsschema bryts och BÖRJA veckan med en vilodag är väldigt främmande för mig...
Quote from Catharina Brattlin on 22 August 2011, 10:51Kanske det är där Du ska börja fundera då? Du har bara en kropp. Var rädd om den!
🙂
Kanske det är där Du ska börja fundera då? Du har bara en kropp. Var rädd om den!
🙂
Quote from Funbeat user on 22 August 2011, 11:19Om det är något jag har fått av vilodagar så är det resultat.
Jag har då aldrig vilat så mycket men samtidigt aldrig presterat så bra och orkat träna så hårt som nu.
Så avsky inte vilodagar. Vilodagar är uppbyggnad. (t+)
Om det är något jag har fått av vilodagar så är det resultat.
Jag har då aldrig vilat så mycket men samtidigt aldrig presterat så bra och orkat träna så hårt som nu.
Så avsky inte vilodagar. Vilodagar är uppbyggnad. (t+)