Quote from Guest on 24 August 2011, 09:12Upptäckte till min förfäran att min ram har en spricka på 1,5 cm som löper från kanten på gaffelröret. Den är inte bred... än i alla fall. Jag vill inte ens tänka på vad som skulle hända om hela röret havererar när man ligger på...
Går det att laga? Våga
Upptäckte till min förfäran att min ram har en spricka på 1,5 cm som löper från kanten på gaffelröret. Den är inte bred... än i alla fall. Jag vill inte ens tänka på vad som skulle hända om hela röret havererar när man ligger på...
Går det att laga? Våga
Quote from Rasmus Olsson on 24 August 2011, 09:22Aluminium är hiskligt svårt att svetsa. Jag skulle nog tveka och använda den. Tänk efter, vad händer om gaffelröret går av och framgaffeln på nåt sätt viker sig? Kolla din tandförsäkring innan du testar.
Aluminium är hiskligt svårt att svetsa. Jag skulle nog tveka och använda den. Tänk efter, vad händer om gaffelröret går av och framgaffeln på nåt sätt viker sig? Kolla din tandförsäkring innan du testar.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 09:22Har inte Scott livstids garanti på ramarna?
Har inte Scott livstids garanti på ramarna?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 09:52Kolla med tillverkaren. Jag har fått en stålram utbytt en gång under liknande omständigheter.
Kolla med tillverkaren. Jag har fått en stålram utbytt en gång under liknande omständigheter.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 09:59Svårt att svetsa, kanske men det finns folk som inte gör något annat på dagarna.
Fick min ram ihopsvetsat ( med spricka ungeför på samma ställe), nu har jag arbetskamrater som sysslar med aluminium, jag vet ju inte vad det kan kosta.
Men att det går och b
Svårt att svetsa, kanske men det finns folk som inte gör något annat på dagarna.
Fick min ram ihopsvetsat ( med spricka ungeför på samma ställe), nu har jag arbetskamrater som sysslar med aluminium, jag vet ju inte vad det kan kosta.
Men att det går och b
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 10:49Körde de med elvets, Ramström?
Körde de med elvets, Ramström?
Quote from Mattias Johansson on 24 August 2011, 14:21Vi tigar aluminium på företaget.
Vi tigar aluminium på företaget.
Quote from Ingemar Lindgren on 24 August 2011, 15:28Tack för bra svar!
Tack för bra svar!
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 18:23@ David, jag har ingen susning. Jag visade och lämnade ramen till honom och fick tillbaka den ett par timmar senare, klar. Lite av lacken självklart förstört (vid själva svetsen) men annars som ny.
@ David, jag har ingen susning. Jag visade och lämnade ramen till honom och fick tillbaka den ett par timmar senare, klar. Lite av lacken självklart förstört (vid själva svetsen) men annars som ny.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 20:17ram och ström och el och svets är väl humor?
ram och ström och el och svets är väl humor?