Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 21:39När man svetsar på en aluminiumram använder man en TIG svets.
Den sprutar inte "loppor" omkring sig, men däremot blir det mycket värme.Tag bort allt som kan smälta inom 20 cm från skadan, även lager som är nära behöver tas bort (riskerar att anlöpas/av
När man svetsar på en aluminiumram använder man en TIG svets.
Den sprutar inte "loppor" omkring sig, men däremot blir det mycket värme.
Tag bort allt som kan smälta inom 20 cm från skadan, även lager som är nära behöver tas bort (riskerar att anlöpas/av
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 17:09Hejsan!
Jag har fått flera aluramar svetsade efter "ombyggnad". Det finns alltid en risk att ramen slår sig av värmen och blir helt obrukbar men om alternativen är soptunnan eller svetsa så testa att svetsa.
Slipa bort färgen ett par centimeter runt sk
Hejsan!
Jag har fått flera aluramar svetsade efter "ombyggnad". Det finns alltid en risk att ramen slår sig av värmen och blir helt obrukbar men om alternativen är soptunnan eller svetsa så testa att svetsa.
Slipa bort färgen ett par centimeter runt sk
Quote from Funbeat user on 30 August 2011, 20:00Nevner det en gang til:
Det største problemet er: Vet du hva slag aluminium det er i den? Det må du vite for å kunne velge rett teknikk og tilsatsmateriale. Og oftest vet man ikke det. Hvis man bare gisser så kan du lett få noe som til forveksling ser ut
Nevner det en gang til:
Det største problemet er: Vet du hva slag aluminium det er i den? Det må du vite for å kunne velge rett teknikk og tilsatsmateriale. Og oftest vet man ikke det. Hvis man bare gisser så kan du lett få noe som til forveksling ser ut
Quote from Ingemar Lindgren on 31 August 2011, 09:12Slank in på Mekonomen på väg till jobbet med hojjen. De hade ingen TIG på plats, en av meckarna tittade på skadan och sa att han hjälpligt kunde ordna det med en specialepoxy och en slangklämma. Sagt och gjort, och gratis. Min tanke att jag får lätta på s
Slank in på Mekonomen på väg till jobbet med hojjen. De hade ingen TIG på plats, en av meckarna tittade på skadan och sa att han hjälpligt kunde ordna det med en specialepoxy och en slangklämma. Sagt och gjort, och gratis. Min tanke att jag får lätta på s
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 13:55Det var en period för ca 4 år sedan som Scott hade en serie cyklar som hade problem med sprickor precis där du beskriver.
Läste någonstans att problemen berodde på att för stora lagerbanor pressades i styröret, och att massor med ramarna sprack på samma
Det var en period för ca 4 år sedan som Scott hade en serie cyklar som hade problem med sprickor precis där du beskriver.
Läste någonstans att problemen berodde på att för stora lagerbanor pressades i styröret, och att massor med ramarna sprack på samma
Quote from Ingemar Lindgren on 31 August 2011, 16:08Schysst mot dig! Men jag har förståelse för att Scott inte kan ta ansvar för min skada efter så lång tid, och bemötandet jag fick var bra. Cykeln har gått några tusen mil, ofta på dåliga asfaltsvägar eller grusvägar. Nu synar jag inte ramen i sömmarna var
Schysst mot dig! Men jag har förståelse för att Scott inte kan ta ansvar för min skada efter så lång tid, och bemötandet jag fick var bra. Cykeln har gått några tusen mil, ofta på dåliga asfaltsvägar eller grusvägar. Nu synar jag inte ramen i sömmarna var