Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 20:19Skämta inte på forumet! Då kommer LCHFsekten och kräver sin tribut.
Skämta inte på forumet! Då kommer LCHFsekten och kräver sin tribut.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 20:37Low Carbon Hybrid bicycle Frame?
Low Carbon Hybrid bicycle Frame?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 20:47Om du må levere syklen til et maskin/svetse verksted, husk og opplyse om hva slags type aluminium det er i rammen. Da slipper de og exprimentere med forskellige legeringer. Alu er ikke bare alu.
Om du må levere syklen til et maskin/svetse verksted, husk og opplyse om hva slags type aluminium det er i rammen. Da slipper de og exprimentere med forskellige legeringer. Alu er ikke bare alu.
Quote from Ingemar Lindgren on 26 August 2011, 13:41Fick svaret av Scott svenska att det är 3 års ramgaranti, att detta är en utmattningsskada och att rekommendationen är att byta ut ramen.
Om inte någon har tips om en svetsfirma som kan göra jobbet i Sthlm-trakten?
Fick svaret av Scott svenska att det är 3 års ramgaranti, att detta är en utmattningsskada och att rekommendationen är att byta ut ramen.
Om inte någon har tips om en svetsfirma som kan göra jobbet i Sthlm-trakten?
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 13:49Skulle tro att du kan be vem som helst som kan Tig:a om det bara är 1,5 cm, och de borde nog inte ta betalt för en sån grej...
Skulle tro att du kan be vem som helst som kan Tig:a om det bara är 1,5 cm, och de borde nog inte ta betalt för en sån grej...
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 13:50En platta öl brukar fungera.
En platta öl brukar fungera.
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 13:54Jepp, funkar iaf med elektriker o målare
Jepp, funkar iaf med elektriker o målare
Quote from Ingemar Lindgren on 29 August 2011, 10:20Behöver ramen rensas från gaffel, vevparti och annat löst krafs? Misstänker att den gemene elektrikern/mekanikern inte har cykelverktyg - plus att jag inte har det heller, och aldrig har plockat bort ett vevparti, eller gaffel för den delen.
Behöver ramen rensas från gaffel, vevparti och annat löst krafs? Misstänker att den gemene elektrikern/mekanikern inte har cykelverktyg - plus att jag inte har det heller, och aldrig har plockat bort ett vevparti, eller gaffel för den delen.
Quote from Funbeat user on 29 August 2011, 10:33Jag rensade bort allt "löst krafs"
Det behöver man i alla fall med jämna mellanrum, gjorde rent fettade in bytte slitdelar och cykeln blev som ny 🙂
Jag rensade bort allt "löst krafs"
Det behöver man i alla fall med jämna mellanrum, gjorde rent fettade in bytte slitdelar och cykeln blev som ny 🙂
Quote from Ingemar Lindgren on 29 August 2011, 14:53Håller med om detta i teorin, men av praktisk erfarenhet vet jag att har man varken tid eller verktyg blir det inte av. Vilket krånglar till svetsningslösningen något för egen del...
Håller med om detta i teorin, men av praktisk erfarenhet vet jag att har man varken tid eller verktyg blir det inte av. Vilket krånglar till svetsningslösningen något för egen del...