Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSprillans cykel hemma i hallen - …
You need to log in to create posts and topics.

Det vanligaste service-momentet du bör utföra regelbundet på din hoj är att smörja kedjan, det är lämpligt att göra efter alla våta turer och mindre ofta när det är torrt. Till det behöver man en trasa och olja. Torka av kedjan, smörj och torka igen. Förs

om man är med i en cykelklubb så kanske klubben har (eller har möjlighet att köpa in) en stoooooooooor verktygssats. Så behöver man inte lägga 10 lax själv utan kan köpa mer kolfibergrejer istället (V)

Glöm inte att cykla oxå!

Medhåll på kedjerengörning efter våtcykling. Tycker dock att det är rätt kass att bara torka av kedjan med en trasa eftersom man då inte kommer åt skiten som sitter mellan länkarna. Tycker det funkar fint att göra rent kedjan med en kedjekassett från bilt

Hur gör du rent en kedja med en kedjekassett?

Funderar på samma sak som David. Jag har själv precis bedrivit terapiarbete genom att vårda cykeln. Jag är irriterad över den ytterst fina sanden/dammet som lägger sig mellan länkarna. Jag hör ett lätt knaster när de rör sig. I min värld är inte det optim

Ingen aning. Jag undviker ShimaNO om jag ska betala för prylarna.

Har tagit Davids råd med Yes Power och tandborste. Efter blöt tur kan det bli yes och avspolning med trädgårdsslangen på lätt tryck utsatta ställen. Har använt yttersömmen på ett gammalt lakan att dra mellan bak i kassetten, det kan sitta mycket gött där.

Mycket praktisk lösning
BILD:http://www.spinalistips.se/bilder/35/769_35_tandborste2_600.jpg

David: Synd att du inte visste det.

Henric: Jag har gjort något liknande men inte med tandborste. Jag satt med tops och körde genom alla håligheter i länkarna. Som sagt var, terapiarbete :p Dock kvartod det som man inte kom åt, dvs mellan plattorna i län