Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSprillans cykel hemma i hallen - …
You need to log in to create posts and topics.

David: Är det katten du retuscherat bort? 😉

Nej, gebisset.

Är lite nyfiken på vilka fler håligheter David använder tandborsten till... (H)

Det visade sig att det var ett kedjelås modell KMC Missing link.
Liknande den här: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/racer_cross/komponenter-3/kedjor-3/10-del-2/tillbehor-698/kmc-missing-link-10-d-2-pack.html
Det var rikigt gött att det var så

Alla hittar sina sätt att göra rent/inte göra rent och underhålla cykeln så småningom. Det går alltid att göra det mer eller mindre tidskrävande.

Resultat per nedlagd tid bör kanske vara vägledande?
Frottéhanddukar är bra till mycket. 5:-/st på IKEA, ell

jag har ett tips som gör kedjan grymt ren! det här bör göras i badkar eller duschrum!

gör så här!

ställ upp cykeln i stegrande position så att framhjulet är ca 1 meter över golvet!

sedan fyller du en burk exempelt en matlåda med linolja och sätter upp

Linolja... är du ..g*len?

funkar bra att RENGÖRA med! men dock inte att smörja med!! bara man tar bort linoljan så den inte torkar in! går nog med annan sorts olja med men linolja är vad jag har porovat

Rätt unikt, Tommie. Det låter ju miljövänligt, men jag undviker linolja p g a dess elaka förmåga att självantända i trasor och för att den härdar till rena lacken när de flyktiga komponenterna dunstar. Den är rätt dyr jämfört med andra avfettningsmedel. V

jag har gjort så iaf för att jag har massa linolja hemma! dock inte så miljövänligt kanske! jag har gjort så i ett år sedan jag prova första gången och har erfarenheten av att det har inte inverkan lacken kedjan har gått 400mil utan att pajja men ska ändå