Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarSpring Cross
You need to log in to create posts and topics.

12

6 eller 12 kilometer teränglöpning på Norra Djurgården i Stockholm.

Någon som har testat Springcross-loppet? Var det bra ordnat? Kul? Jobbigt? Många löpare? etc etc??

Jag sprang i våras, tror det var första gången det gick då, och jag tyckte det var jättebra!
Det var mitt första lopp på evigheter, och jag sprang 12 km.
Banan är 6 km som man springer 2 varv (om man inte springer 6 km loppet). Start och mål var precis vi

Länkifikation!
http://www.springcross.se/Start/index.cfm

Jag sprang i våras. Det var helt rätt bana att inleda året med. Inte så hårt kuperad men går genom fina områden.

12 km är lagom långt som årets första tävling.

Oj, såg att 4000 var en lätt överdrift, 2152 anmälda ska det vara 🙂

Låter fint. Har hört ryktas om att det ska ordnas resa dit härifrån jobbet. Perfekt, då har man ju ett träningsmål!

Terränglöpning är så mycket roligare än vanlig löpning, tycker man får en annan energi då på nåt vis. Visserligen löper jag ju inget nu. Men jag minns när man sprang runt i skogen när man var liten 😉

Det verkar vara roligt tävling.

Jag hade nästan 3 måndader rast från träning ..dax att springa igen och tänka sig kanske att vara med Spring Cross...

Finns någon här som tänker att springa Spring Cross igen eller kanske första gång ???

🙂

Jag tänkte springa första gången i år. Har anmält mej till 6 km men börjar ångra det så smått då träningen gått bättre än jag trodde och jag faktiskt hellre skulle vilja köra 12 km nu. Får väl se vad det blir men springa ska jag iallafall!

12