Quote from Guest on 25 May 2010, 09:34Hej,
Jag skall idag springa Blodomloppet 10 km idag. Det är första gången jag kommer att springa en mil, har tidigare sprungit runt 5 km, det högsta jag kommit upp i är 7 km med taktiken: 8 min spring, 15-30 sek gång * X ggr, 3 min gång efter 5 km, och s
Hej,
Jag skall idag springa Blodomloppet 10 km idag. Det är första gången jag kommer att springa en mil, har tidigare sprungit runt 5 km, det högsta jag kommit upp i är 7 km med taktiken: 8 min spring, 15-30 sek gång * X ggr, 3 min gång efter 5 km, och s
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 09:44När det är tävling brukar man ju kunna ta i lite mer. Den taktik du använder för att komma 7 km på träning borde kunna ta dig 10 km på tävling. "Nummerlapp och publik" plockar fram dina kraftreserver.
Om man tycker att det är lite småkallt i början bruka
När det är tävling brukar man ju kunna ta i lite mer. Den taktik du använder för att komma 7 km på träning borde kunna ta dig 10 km på tävling. "Nummerlapp och publik" plockar fram dina kraftreserver.
Om man tycker att det är lite småkallt i början bruka
Quote from Christer Berg on 25 May 2010, 10:13Det är väldigt svårt att säga till en annan vad som är bäst för dem.
Det är tävling så du kommer vara mer sporrad som föregående talare nämner.
Fokusera på att hitta ditt flyt, din stil och avskärma resten. Du är där för din skull och upp med skygglappa
Det är väldigt svårt att säga till en annan vad som är bäst för dem.
Det är tävling så du kommer vara mer sporrad som föregående talare nämner.
Fokusera på att hitta ditt flyt, din stil och avskärma resten. Du är där för din skull och upp med skygglappa
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 10:42Lycka till!! Själv ska jag springa 5km vilket är längre än jag själv löpt hittills.. Jag hoppas att själva evenemanget och publiken hjälper 🙂
Vädret verkar bli helt ok:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-malm%C3%B6.html?v=per_timme
Lycka till!! Själv ska jag springa 5km vilket är längre än jag själv löpt hittills.. Jag hoppas att själva evenemanget och publiken hjälper 🙂
Vädret verkar bli helt ok:
http://www.klart.se/v%C3%A4der-malm%C3%B6.html?v=per_timme
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:09Varför inte testa att springa hela loppet igenom?
Ställ in FR305:an så att den visar takt. Se till att ta det lugnt i början direkt efter start. OBS, detta är mycket svårt när alla medtävlande galopperar iväg. En takt på mellan 6:30 - 7:00 minuter/km är
Varför inte testa att springa hela loppet igenom?
Ställ in FR305:an så att den visar takt. Se till att ta det lugnt i början direkt efter start. OBS, detta är mycket svårt när alla medtävlande galopperar iväg. En takt på mellan 6:30 - 7:00 minuter/km är
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:15Lycka till dig till också Barfota!
Mikael: Jag hade gärna testat, men jag vet inte om det kan bli så att jag då blir alldeles för trött i benen (inte så mycket kondisen, utan blir tung i benen) och således inte klarar av att ta mig runt hela milen. Det ä
Lycka till dig till också Barfota!
Mikael: Jag hade gärna testat, men jag vet inte om det kan bli så att jag då blir alldeles för trött i benen (inte så mycket kondisen, utan blir tung i benen) och således inte klarar av att ta mig runt hela milen. Det ä
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:16Hur gick det för er i går kväll?
Hur det än gick hoppas jag ni är nöjda med er insats och inspirerade för nya utmaningar 🙂
Hur gick det för er i går kväll?
Hur det än gick hoppas jag ni är nöjda med er insats och inspirerade för nya utmaningar 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:38Mitt tips är att inte hänga på någon annans tempo utan köra ditt eget race, även om det skulle bli ett snigelrace. Du vet bäst själv hur du behöver hushålla med krafterna för att räcka ända fram. Men jag tycker du kan vänta med att gå tills du absolut mås
Mitt tips är att inte hänga på någon annans tempo utan köra ditt eget race, även om det skulle bli ett snigelrace. Du vet bäst själv hur du behöver hushålla med krafterna för att räcka ända fram. Men jag tycker du kan vänta med att gå tills du absolut mås
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:41Christina, anledningen till men rekommendation var att du skrev att du tog gångpauser på 15-30 sek. De är egentligen för korta för att få ned pulsen. Förmodligen klarar du dig utan dem i ett aningen lugnare tempo. Om det är regningt och lite småkyligt kan
Christina, anledningen till men rekommendation var att du skrev att du tog gångpauser på 15-30 sek. De är egentligen för korta för att få ned pulsen. Förmodligen klarar du dig utan dem i ett aningen lugnare tempo. Om det är regningt och lite småkyligt kan
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:51Tack för alla svar. Jag skall testa att köra snigeltempo, men ändå "springa" så långt det är möjligt och först ta gångpaus när jag känner att jag inte orkar mer rent fysiskt. 🙂
Håller tummarna för bra väder. Är sjuuukt peppad nu.
Tack för alla svar. Jag skall testa att köra snigeltempo, men ändå "springa" så långt det är möjligt och först ta gångpaus när jag känner att jag inte orkar mer rent fysiskt. 🙂
Håller tummarna för bra väder. Är sjuuukt peppad nu.