Quote from Guest on 16 August 2012, 17:55Jag har satt som mål att klara springa 2 mil under 1:54...(på löparbana..) den 1 juli 2013....
har sprungit 1 mil på 54:25...(förra året)....ligger väl på nått liknande nu..
springer 4km på ca: 21 minuter(ej på max...kan nog kapa lite till)...
försöker
Jag har satt som mål att klara springa 2 mil under 1:54...(på löparbana..) den 1 juli 2013....
har sprungit 1 mil på 54:25...(förra året)....ligger väl på nått liknande nu..
springer 4km på ca: 21 minuter(ej på max...kan nog kapa lite till)...
försöker
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 18:05Du kommer nog att få ett flertal oförenliga råd. Mitt är att försöka springa dina korta pass 5-6 km snabbare (snabbdistans), att lägga om dina 10-15 km-pass till 12-20 km istället, och att få med lite 1000-2000 m intervaller bland dina intervall/fartleks-
Du kommer nog att få ett flertal oförenliga råd. Mitt är att försöka springa dina korta pass 5-6 km snabbare (snabbdistans), att lägga om dina 10-15 km-pass till 12-20 km istället, och att få med lite 1000-2000 m intervaller bland dina intervall/fartleks-
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 18:07Periodisering och progression.
Periodisering och progression.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 18:22Ja, progression skrev inte jag, men det tog jag för givet. Och med periodisering antar jag att David menar pulsering? Eller längre perioder med olika fokus? Om pulsering: bra.
Ja, progression skrev inte jag, men det tog jag för givet. Och med periodisering antar jag att David menar pulsering? Eller längre perioder med olika fokus? Om pulsering: bra.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 18:25Olika perioder har olika syfte.
Olika perioder har olika syfte.
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 19:52mina "långdistanspass" kommer öka med tiden...kommer försöka öka 1 km varanan vecka ungefär..
Intervallpassen har jag i stort sett just börjat med....tänkte köra 800 metersintervaller ett tag till..tills jag klarar av 7-8 st i bra tempo..snittar nu mina
mina "långdistanspass" kommer öka med tiden...kommer försöka öka 1 km varanan vecka ungefär..
Intervallpassen har jag i stort sett just börjat med....tänkte köra 800 metersintervaller ett tag till..tills jag klarar av 7-8 st i bra tempo..snittar nu mina
Quote from Tini Kjellin on 16 August 2012, 21:43Wow tre nästan bekanta ord i ett helt nytt sammanhang. För att kapa tråden lite; skulle ni kortfattat kunna förklara vad som avses med periodisering, progression och pulsering i löpsammanhang? Avser att själv lära mig springa längre och snabbare så nu för
Wow tre nästan bekanta ord i ett helt nytt sammanhang. För att kapa tråden lite; skulle ni kortfattat kunna förklara vad som avses med periodisering, progression och pulsering i löpsammanhang? Avser att själv lära mig springa längre och snabbare så nu för
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 22:03Du verkar ha mycket att lära.
Du verkar ha mycket att lära.
Quote from Tini Kjellin on 16 August 2012, 22:09Japp!
Japp!
Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 22:30Du kommer lätt att nå ditt mål. Men det är trist o jobbigt att springa på bana om man är ovan, varför inte göra målet i lätt terräng?
Du kommer lätt att nå ditt mål. Men det är trist o jobbigt att springa på bana om man är ovan, varför inte göra målet i lätt terräng?