Quote from Funbeat user on 16 August 2012, 23:36Fp. David är lite dryg - det är därför vi alla tycker om honom! Periodisering är en Lydiard-grej, olika delar av året riktas in på olika saker: fart, distans (uthållighet), backlöpning, etc. Pulsering är att man varierar en hård vecka med en lugn vecka. P
Fp. David är lite dryg - det är därför vi alla tycker om honom! Periodisering är en Lydiard-grej, olika delar av året riktas in på olika saker: fart, distans (uthållighet), backlöpning, etc. Pulsering är att man varierar en hård vecka med en lugn vecka. P
Quote from Tini Kjellin on 16 August 2012, 23:53Kanon, så fort jag fått upp träningsdosen och har lite mil i benen ska jag snegla på om jag kan få fart också med ovanstående.
Kanon, så fort jag fått upp träningsdosen och har lite mil i benen ska jag snegla på om jag kan få fart också med ovanstående.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 15:26Var idag ute på ett 14 km pass..i 6:09 min/km tempo...sprang lugnt å sakta,var inte speciellt jobbigt...
vet att jag har en bit kvar till mitt mål,men det känns inte så långt borta nu..
Var idag ute på ett 14 km pass..i 6:09 min/km tempo...sprang lugnt å sakta,var inte speciellt jobbigt...
vet att jag har en bit kvar till mitt mål,men det känns inte så långt borta nu..
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 19:45Periodisering, progression och pulsering var ganska obekanta begrepp för mig också, sedan köpte jag Mackans bok "Löpträning mitt i livet" och den har verkligen förändrat min löpning på alla sätt och vis. Detta får jag inte betalt för att säga, men det gör
Periodisering, progression och pulsering var ganska obekanta begrepp för mig också, sedan köpte jag Mackans bok "Löpträning mitt i livet" och den har verkligen förändrat min löpning på alla sätt och vis. Detta får jag inte betalt för att säga, men det gör
Quote from Tini Kjellin on 2 September 2012, 20:40Ok, kanske får ta och beställa Mackans bok då. Vem vet jag kanske får för mig att träna löpning lite seriöst någon gång.
Ok, kanske får ta och beställa Mackans bok då. Vem vet jag kanske får för mig att träna löpning lite seriöst någon gång.
Quote from Jonny Persson on 2 September 2012, 22:14Niklas: Fan vad glad jag blir över att höra det. Tack!
Edward: Kunskap är en lätt börda att bära. Och har du inte nytta av den kanske du kan ha nytta av att få inspiration. Du är varmt välkommen!
Niklas: Fan vad glad jag blir över att höra det. Tack!
Edward: Kunskap är en lätt börda att bära. Och har du inte nytta av den kanske du kan ha nytta av att få inspiration. Du är varmt välkommen!
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 11:17+ 1 på Mackans bok.
Den är helt suverän. Vet ingen bok jag har läst om så många gånger och som jag ständigt återkommer till. Jag har väl läst mer än 10 olika böcker om träning i allmänhet och löpning i synnerhet men om jag fick välja en löparbok att ta m
+ 1 på Mackans bok.
Den är helt suverän. Vet ingen bok jag har läst om så många gånger och som jag ständigt återkommer till. Jag har väl läst mer än 10 olika böcker om träning i allmänhet och löpning i synnerhet men om jag fick välja en löparbok att ta m
Quote from Funbeat user on 3 September 2012, 13:17Måste man läsa den också?
Måste man läsa den också?
Quote from Jonny Persson on 3 September 2012, 13:43Det är väldigt lite man måste här i livet David men precis som att andas, sova och äta måste du nog läsa boken.
Abba: Jag tackar, bockar och bugar.
Det är väldigt lite man måste här i livet David men precis som att andas, sova och äta måste du nog läsa boken.
Abba: Jag tackar, bockar och bugar.
Quote from Elias Engqvist on 3 September 2012, 13:48Jag läste (för omväxlings skull) hela tråden och Roland: Dina 800m-intervaller går för långsamt!
Du bör kunna springa dom på 4:50-fart tycker jag! Det är svårt att göra det ensam - ganska lätt att tycka synd om sig själv osv - försök att ta med en snabba
Jag läste (för omväxlings skull) hela tråden och Roland: Dina 800m-intervaller går för långsamt!
Du bör kunna springa dom på 4:50-fart tycker jag! Det är svårt att göra det ensam - ganska lätt att tycka synd om sig själv osv - försök att ta med en snabba