Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa baklänges 😮
You need to log in to create posts and topics.

Fick tipset i lördags att prova mina vanliga slingor åt andra hållet. För variation och annan belastning, då backe och utförslöpa bytade plats.

Hur kör ni själva?

Fick tipset av dom som annordna GöteborgsVarvets löpträff. (t+)

Jag brukar variera håll på en del av mina rundor ibland. Framförallt Elljusspår o liknande kuperade slingriga banor blir helt annorlunda när man kör åt "fel" håll. Obs, tänk på att du kommer möta många löpare som kör det vanliga hållet.

Jag kör gärna varannat framlänges- och baklängesvarv i terränglöpningsspår. Istället för 2,5 km elljusslinga så blir spåret det dubbla, baklängesvarvet är ju faktiskt helt nya 2,5 km (även om en lätt känsla av déjà vu kan infinna sig). Undantaget är inter

När jag springer i kuperade elljusspår t.ex. så brukar jag variera att springa medsols och motsols. Ibland antecknar jag vilket håll jag sprang också i träningsdagboken.
Jag har t.ex. en runda som är 3,4 km och om jag ska springa tre varv på den för att

Att verkligen springa _baklänges_ ger ju variation på riktigt. Tänk bara på alla nya muskler man kan upptäcka efter 10km baklängeslöpning... 😉

haha, springa baklänges är kul. =) brukar göra det några meter då och då men aldrig 10 km!!! (#) Det springer jag knappt framlänges än 😉 haha, men snart så... i höst blir det halvmaraton. 😀

Fanns en snubbe här i Umeå för en 15-20 år sedan som sprang baklänges, detta gjorde han efter en skada och av ngn anledning så gick det bättre att springa baklänges.

Satt skadan i huvudet? 😉

Helst springer jag olika rundor varje gång. Springer där jag känner för att springa och förlänger eller förkortar beroende på vilken distans jag är ute efter.
Om jag springer samma runda flera ggr så varierar jag mellan fram- och baklänges.

jag har testat att jogga åt "fel" men blir liksom knäpp av att bli av med min mentala karta över loppet; åt "rätt" håll så vet jag ju är DÄR så är det värsta över eller DÄR är det inte så mycket kvar så jag orkar ta i lite mer osv. Men det gäller bara jog