Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa halvmaran i 13:e veckan
You need to log in to create posts and topics.

12

Tack för alla svar! Efter lite tänkande har min syster bestämt sig för att inte springa halvmaran. Hon får anstränga sig och heja på mig istället, för jag är inte alls lika tränad som jag var när jag sprang den förra året.

Din syster ska BARA lyssna och lita till sin egen kropp och vad hon vill och kan, men eftersom det anknyter till ämnet:

Den helt totalt dominerande damen i svensk långlöpning är gravid!

http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=739231

Håller med de som säger att hon känner bäst själv. Hon borde väl kunna rådfråga sin barnmorska om hon är osäker.

Coolt att rada sm-guld med knodd i magen 😉

I Sverige 2008 finns inga rekommendationer om hur mycket gravida får röra sig, men det är under utarbetning. Tror att om hon frågar sin barnmorska - om inte denna är specialintresserad - får hon svaret "känn efter vad som känns bra". Problemet generellt b

Kul för Isabella iaf!
Men spretiga råd, vi är helt enkelt väldigt olika. Jag har två damer i släkten som fått ordinationen sängläge hela graviditeten pga svag cervix, inte för att de var klena i övrigt. Andra klarar stötig och ansträngande träning långt f

Okej, frågar man så vill man väl ha svar...

Men jag skulle aldrig våga säga till någon att det är ok att belasta sin kropp så där mycket vid graviditet. Hur skulle det kännas om tjejen fick missfall då, efter att hon tagit mitt råd?

I sådana frågor måst

Ja när man tittar på de flesta rekommendationer så gör de som skriver dem sitt bästa för att svära sig fria för om det "händer något", just för att det inte går att säga säkert att det är OK. Kvinnan och fostret kanske inte påverkas synbart alls (åt någo

Hej!
Känner att jag bara måste säga emot 😉
Man kan visst känna av foglossning i v 13!
Själv kände jag det i bakre fogarna innan jag gjorde ett gravtest
i drygt 8:e veckan.
Men det är ju min kropp.
Och kan ju säga att det är ganska svårt att gå med kryc

12