Quote from Guest on 26 April 2011, 11:13Hej!
Jag hade som mål att springa maran nu i maj, men har fått avboka då mitt knä sagt i från och gör ont 🙁
Jag skulle springa tillsammans med min man och vi var i gång ordentligt med fokuserad träning till först o främst vasaloppet och även till maran.
Hej!
Jag hade som mål att springa maran nu i maj, men har fått avboka då mitt knä sagt i från och gör ont 🙁
Jag skulle springa tillsammans med min man och vi var i gång ordentligt med fokuserad träning till först o främst vasaloppet och även till maran.
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 11:23Med Vasaloppet i kroppen lär han ju klara sträckan men frågan är om löparmusklerna tål det. Det kommer nog göra ont!
Jag är inte ens löpare... men gissa kan jag!
Med Vasaloppet i kroppen lär han ju klara sträckan men frågan är om löparmusklerna tål det. Det kommer nog göra ont!
Jag är inte ens löpare... men gissa kan jag!
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 11:40Om han varvar lugn löpning med promenadsträckor redan från början - alltså långt innan det börjar göra ont - och bara har målsättningen att ta sig runt innan de drar repet så borde det väl inte vara några problem. Tänker han däremot springa med någon sort
Om han varvar lugn löpning med promenadsträckor redan från början - alltså långt innan det börjar göra ont - och bara har målsättningen att ta sig runt innan de drar repet så borde det väl inte vara några problem. Tänker han däremot springa med någon sort
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 12:43Ser ingen fara i detta. Om jag inte riskerar att förvärra en skada eller liknande, skulle jag helt klart starta även om min träning inte riktigt blivit det man hoppas på. Klart det blir plågsamt men värre än att man får kasta in handduken blir det knappas
Ser ingen fara i detta. Om jag inte riskerar att förvärra en skada eller liknande, skulle jag helt klart starta även om min träning inte riktigt blivit det man hoppas på. Klart det blir plågsamt men värre än att man får kasta in handduken blir det knappas
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 14:42För lite löpträning för att det inte ska bli en plågsam mara för honom, men det är ju fullt möjligt att ta sig igenom.
För lite löpträning för att det inte ska bli en plågsam mara för honom, men det är ju fullt möjligt att ta sig igenom.
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 16:23Det ska vara plågsamt, kör på!
Det ska vara plågsamt, kör på!
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 17:00Ja det är inga problem. Möjligen får han sänka sin målsättning lite.
Ja det är inga problem. Möjligen får han sänka sin målsättning lite.
Quote from Funbeat user on 26 April 2011, 20:48Kombinerar han jogg och gång så går det nog fint. Men han får nog rejäl träningsvärk efteråt!
Kombinerar han jogg och gång så går det nog fint. Men han får nog rejäl träningsvärk efteråt!
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 00:58Det kan han nog klara av, jag ställde 2003 upp i ett 24-timmarslopp med liknande träningsbakgrund, träning en gång i veckan, 10 km som längst, var inte intresserad utav någon löpträning den våren, bryr man sig inte om ifall kroppen tar stryk, och man får
Det kan han nog klara av, jag ställde 2003 upp i ett 24-timmarslopp med liknande träningsbakgrund, träning en gång i veckan, 10 km som längst, var inte intresserad utav någon löpträning den våren, bryr man sig inte om ifall kroppen tar stryk, och man får
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 09:08Tack!!
Nu känner jag mig faktiskt lite lugnare!
Fick för mig att hjärtat skulle ta stryk (ursch! Tänker på förra årets midnattslopp :-()
Men, om det bara är träningsvärk vi talar om så känns det bättre.Ha en bra dag!
Tack!!
Nu känner jag mig faktiskt lite lugnare!
Fick för mig att hjärtat skulle ta stryk (ursch! Tänker på förra årets midnattslopp :-()
Men, om det bara är träningsvärk vi talar om så känns det bättre.
Ha en bra dag!