Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med revbensskada?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska springa ett lopp nu till helgen. Tyvärr verkar jag dock fått en revbensskada. Fick en armbåge i en fotbollsmatch förra helgen. Kändes i någon minut vid själva smällen, men gick sedan över. Har sedan haft värk i bröstet på natten och även lite på dagen

nej, jag tror inte du kan skada dig mer om du springa

Så länge ett revben inte är av och kan skada inre organ så är det bara att springa. Det gör bara ont som de brukar säga till mig. Fyra dagar innan Ironman i Kalmar så bräckte jag ett revben som kulminerade som värst samma dag som loppet, med stora svårigh

"en mil platt enkel löpning"
"en Alvedon och en epren var 3;e timme"
Hallå?!?!?!

Spring om du vill.
Drick i så fall två sex-pack efter 11 km..

Ok, tack för tips och push!
Tror jag gör ett försök.
Jag tycker själv att inte något ben bör vara av utan nog bara typ spricka.
Borde väl göra mer ont i annat fall? Kan t ex tryck på stället, det känns, men inte skärande.
Känns som det kommer göra en del

Ok, tack för tips och push!
Tror jag gör ett försök.
Jag tycker själv att inte något ben bör vara av utan nog bara typ spricka.
Borde väl göra mer ont i annat fall? Kan t ex tryck på stället, det känns, men inte skärande.
Känns som det kommer göra en del

Någon ytterligare skada lär det inte göra. Inte säkert att revbenet tagit skada, kan ju vara så att du fått en smäll mot interkostalmusklerna och därmed känner ömhet (tänk lårkaka).

Ta en värktablett innan loppet om du vill gardera upp lite men annars ä

Som sagt. Är revbenet inte av så får du mest ont bara av det.

Dock blir jag överraskad över råden om att ta smärtlindrande innan. Vilket vi ju idag vet kan ha konsekvenser.

Äta alvedon i samband med löpning är direkt olämpligt!

Läs tex detta: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/varktabletter-okar-risken-for-muskelskador/

Hur gick det..?

12