Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med ryggsäck?
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte börja springa hem från jobbet men då behöver man ju såklart byta om också. Tänkte införskaffa mig en ryggsäck som sitter bra på ryggen.
Någon som kan dela med sig lite erfarenhter kring att springa med ryggsäck och kanske rentav har tips på en som

Kan tipsa om liknande frågeställning på jogg.se som kanske kan bidra med något i din fundering

http://www.jogg.se/Forum/Trad.aspx?subid=15335

Jag har denna:
Salomon XT Wings 10+3 Vest.
Den funkar bra och tack vare västen så sitter den riktigt tight. Kan vara lite tufft i långa uppförsbackar (jag har en som är 4 km lång på hemvägen) med luften. Det blir ju lätt ett tryck över bröstet och inte li

Köpte nyligen en Osprey Talon 22 för just det ändamålet:

BILD:http://www.climbers-shop.com/images/Osprey-Talon-22-black.jpg?height=400&width=520

Lagom stor och sitter tajt på kroppen. Förberedd för vätskeblåsa ifall man skulle få för sig att springa län

Jag har också Salomons väst-variant (fast i dam-modell), den sitter som en smäck. (t+)

Marcus + Elin:

Blir det int fasligt varmt på sommaren?

Kan man ha pulsband under?

Magnus: När det är kallt ute lägger jag märke till att den värmer lite men jag har inte haft några problem att springa i 30 graders värme med den på sommaren. Det är någon form av mesh som i alla fall inte jag upplever som fasligt varmt, men så är jag en

Jag har en Osprey Manta 25 (rymmer ca 22 l) när jag springer till och från jobbet. Den är underbar! Lite mer stabilitet i den än i Talon (jag har en Talon 33:a som vardagsryggsäck), och så medföljer vätskesystem. Jag är extremt frälst på Osprey så jag har

Magnus: Jag har alltid pulsband under och det är inga problem. Det enda problem jag har är när jag kör min mördarbacke som är 4 km lång. Då känns det som kombinationen backe + pulsband + löparryggsäck gör att det blir svårt att ta djupa andetag. Men man k

Jag har skaffat mig en mindre variant: Osprey talon 5.5. Inte så mycket för jobbspring, för då försöker jag köra utan ryggsäck och ta kläder vid andra tillfällen. Tänkt att ha för sånt man behöver under löpturen. Men den rymmer i alla fall småkläder man k