Quote from Guest on 4 August 2011, 14:30Min 5-åring tjatar om att följa med pappa ut och springa och det vore ju kul såklart. Nu funderar jag bara på hur man bäst gör för att springandet ska bli en rolig upplevelse. Barn i den här åldern tenderar ju att vara ganska "binära" i sitt springande, d
Min 5-åring tjatar om att följa med pappa ut och springa och det vore ju kul såklart. Nu funderar jag bara på hur man bäst gör för att springandet ska bli en rolig upplevelse. Barn i den här åldern tenderar ju att vara ganska "binära" i sitt springande, d
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 14:40Jag har en 4-åring som också vill följa med ut. Min tanke är att köra lite "orientering". Den lokala orienteringsklubben har skickat ut kartor och satt upp lättillgängliga kontroller, har tänkt sikta på en kontroll och ta det som det kommer (dessutom lite
Jag har en 4-åring som också vill följa med ut. Min tanke är att köra lite "orientering". Den lokala orienteringsklubben har skickat ut kartor och satt upp lättillgängliga kontroller, har tänkt sikta på en kontroll och ta det som det kommer (dessutom lite
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 14:44Denna diskussion har varit uppe i en annan tråd, kommer dock ej ihåg vad den hette (men det är ju bara att söka).
Där fanns iaf många tips om hur man kunde göra för att det skulle bli roligt för alla oavsett ålder.
Denna diskussion har varit uppe i en annan tråd, kommer dock ej ihåg vad den hette (men det är ju bara att söka).
Där fanns iaf många tips om hur man kunde göra för att det skulle bli roligt för alla oavsett ålder.
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 14:46Jag tror inte man behöver göra det så komplicerat. (Om det inte är krångel av någon speciell anledning förstås.)
Om barnet vill springa så får det hänga med på en lagom lång runda. Det enda jag tror är viktigt är att barnets lust och ork måste få styra.
Jag tror inte man behöver göra det så komplicerat. (Om det inte är krångel av någon speciell anledning förstås.)
Om barnet vill springa så får det hänga med på en lagom lång runda. Det enda jag tror är viktigt är att barnets lust och ork måste få styra.
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:00Olika typer av intervaller fungerade kanonbra med mina barn när de var små. Ju längre de blev ju längre intervaller. Sen är orientering kanonbra för barn (och vuxna). De flesta orienteringsklubbar har en fantastisk barn/ungdomsverksamhet. De är ju alltid
Olika typer av intervaller fungerade kanonbra med mina barn när de var små. Ju längre de blev ju längre intervaller. Sen är orientering kanonbra för barn (och vuxna). De flesta orienteringsklubbar har en fantastisk barn/ungdomsverksamhet. De är ju alltid
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:13Om han vill springa i full fart är det väl okej? Eller måste han orka ett visst antal kilometer som du anser vara lagom?
Om han vill springa i full fart är det väl okej? Eller måste han orka ett visst antal kilometer som du anser vara lagom?
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:19Ut och spring när barnet har lust och så länge det har lust. Så har jag gjort med min nyblivna femåring till dotter och det har funkat rätt bra. Det blir inte jätteofta, en gång i veckan kanske och hon tjatar inte längre om att hänga med mig ut på 90-minu
Ut och spring när barnet har lust och så länge det har lust. Så har jag gjort med min nyblivna femåring till dotter och det har funkat rätt bra. Det blir inte jätteofta, en gång i veckan kanske och hon tjatar inte längre om att hänga med mig ut på 90-minu
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:26Varsågod. Tråd i ämnet:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=958374
Varsågod. Tråd i ämnet:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=958374
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:29Min minsta bror(nu 6år) har velat hänga med och träna sedan han kunde gå... I måndags blev första gången han följde med. Då sprang vi 2km med 2 stopp. Den första kommentaren efter var : - I morgon springer jag hela vägen. Sagt och gjort gjorde han så dage
Min minsta bror(nu 6år) har velat hänga med och träna sedan han kunde gå... I måndags blev första gången han följde med. Då sprang vi 2km med 2 stopp. Den första kommentaren efter var : - I morgon springer jag hela vägen. Sagt och gjort gjorde han så dage
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 15:38Markus: Närå, han får såklart springa så långt eller kort han vill. Jag inbillar mig bara att han kanske själv tycker det är roligare, åtminstone på lite sikt, om han springer lite saktare och orkar lite längre.
Fast när vi ändå snackar kilometer... Bör
Markus: Närå, han får såklart springa så långt eller kort han vill. Jag inbillar mig bara att han kanske själv tycker det är roligare, åtminstone på lite sikt, om han springer lite saktare och orkar lite längre.
Fast när vi ändå snackar kilometer... Bör