Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa med småbarn?
You need to log in to create posts and topics.

12

"Bör man begränsa barnen på något sätt mtp på att de växer? Jag tänker på leder, skelett och sånt."

Det där är nog ganska onödigt mtp hur mycket ungar springer på dagis och i skolorna till vardags. Skulle tro att det blev en riktigt bra mängdvecka om man

Jag brukar springa barfota med mina söner (4, 6 o 8 år) på en äng. Eftersom vi ser varandra hela tiden kan alla springa i sin egen takt.

Håller med Sylvia. Skulle tro att de vet rätt bra själva hur långt de orkar. Som sagt, barn brukar ju börja springa så fort de räknat ut hur man gör och sen inte sluta förrän framåt tonåren eller så så de har nog en rätt stabil grund att stå på.

Jag skulle sikta på en ganska kort tur första gången och öka med tiden om det är lämpligt. Jag tror att lusten avtar ganska snabbt om han/hon inte orkar. Någon kul/trevlig/mysig/god eller vad det nu kan vara avslutning på det hela tror jag också kan vara

Eller ett dopp i poolen 😀

Jag och min dotter (6 år) brukar springa till en skog där det finns blåbär. Där blir det liten blåbärspaus, sen så finns det en bro i skogen som är kul att springa på för den gungar kul tycker hon. sammanlagt blir det nog 3km. Brukar vara rätt så lagom.

Igår testade jag att ta med 5-åringen på träningen, han cyklade dock. Först till IP:t som låg 2 km bort. Jag sprang intervaller och han cyklade med tills han tröttnade och satte sig och läste bamse i skuggan. Glass efteråt!

Samma princip kan ju gälla för

Min man springer med vår 3-åring ibland. Det blir ren lek: Hon går femtio meter bort och ritar ett streck, sedan säger hon "Klara färdiga gå!" och så springer maken till strecket. Sedan gör de high five, och så är det makens tur att gå femtio meter fram o

12