Quote from Guest on 21 August 2007, 15:48Jag har en fråga som jag hoppas har ett positivt svar. 🙂
Jag har planerat att springa t Eriksloppet (halvmara) på lördag den 1 sept. I onsdags, den 15/8 var jag med i en mindre traffikolycka i Grekland som resulterade i en del skrubbsår och ett större
Jag har en fråga som jag hoppas har ett positivt svar. 🙂
Jag har planerat att springa t Eriksloppet (halvmara) på lördag den 1 sept. I onsdags, den 15/8 var jag med i en mindre traffikolycka i Grekland som resulterade i en del skrubbsår och ett större
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 15:58Jag har ingen erfarenhet av att springa med just stygn men man ska nog se till att låta det läka ordentligt först. Du tar ju bort stygnen innan så om det inte finns någon chans för att dra upp såret igen och om huden är tillbaka till sin vanliga elastiska
Jag har ingen erfarenhet av att springa med just stygn men man ska nog se till att låta det läka ordentligt först. Du tar ju bort stygnen innan så om det inte finns någon chans för att dra upp såret igen och om huden är tillbaka till sin vanliga elastiska
Quote from Galderma Fritidsförening on 21 August 2007, 16:36Fråga de som tar bort stygnen för säkerhetsskull!
Fråga de som tar bort stygnen för säkerhetsskull!
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 17:02Ja precis de som tar bort stygnen borde ju kanske veta. Rent spontant skulle jag vara försiktig med sårskorpor över huvudtaget, de ska ju sitta så länge som möjligt och bli man blöt eller svettas så lossnar de lättare... Och så kan man ju få in diverse ba
Ja precis de som tar bort stygnen borde ju kanske veta. Rent spontant skulle jag vara försiktig med sårskorpor över huvudtaget, de ska ju sitta så länge som möjligt och bli man blöt eller svettas så lossnar de lättare... Och så kan man ju få in diverse ba
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 17:09läkning är rörelse då ärret blir mer flexibelt och hållbarare, gäller i alla fall muskler. och vad jag vet så är det bara skelttskador som ska behandlas anorlunda.
så om såret håller för en testrunda så kan du springa om det har slutit sig.
fråga den so
läkning är rörelse då ärret blir mer flexibelt och hållbarare, gäller i alla fall muskler. och vad jag vet så är det bara skelttskador som ska behandlas anorlunda.
så om såret håller för en testrunda så kan du springa om det har slutit sig.
fråga den so
Quote from Pernilla Liljegren on 21 August 2007, 18:34Risken är att om såret sitter så att huden sträcks när du böjer knät, så kan det separera lite grand, vilket leder till ett bredare och fulare ärr. Att det skulle spricka upp när suturerna suttit så pass länge, är ingen större risk, men det kan blir fular
Risken är att om såret sitter så att huden sträcks när du böjer knät, så kan det separera lite grand, vilket leder till ett bredare och fulare ärr. Att det skulle spricka upp när suturerna suttit så pass länge, är ingen större risk, men det kan blir fular
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 19:59Går det inte att tejpa såret under själva löpningen?
Går det inte att tejpa såret under själva löpningen?
Quote from Camilla Höög on 21 August 2007, 20:14Eftersom stygnen ska plockas så snart efter loppet så borde det inte vara någon fara, men säkrast är att fråga någon som faktiskt vet 🙂
...eller nu när jag läser ditt inlägg igen så vet jag inte om stygnen tas före eller efter loppet...rubriken säger "S
Eftersom stygnen ska plockas så snart efter loppet så borde det inte vara någon fara, men säkrast är att fråga någon som faktiskt vet 🙂
...eller nu när jag läser ditt inlägg igen så vet jag inte om stygnen tas före eller efter loppet...rubriken säger "S
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 20:14hej tack för alla svar!
jag är också inne på att tejpa såret under själva loppet. Jag får väl se hur det ser ut på måndag när stygnen ska tas. Jag vill så himla gärna springa. Jag söker som en galning på nätet efter tips och råd 🙂
hej tack för alla svar!
jag är också inne på att tejpa såret under själva loppet. Jag får väl se hur det ser ut på måndag när stygnen ska tas. Jag vill så himla gärna springa. Jag söker som en galning på nätet efter tips och råd 🙂
Quote from Funbeat user on 21 August 2007, 20:15Anders, stygnen plockas FÖRE loppet. De tas på måndag och loppet är på lördag. Rubriken missleder nog lite...
Anders, stygnen plockas FÖRE loppet. De tas på måndag och loppet är på lördag. Rubriken missleder nog lite...