Quote from Guest on 26 May 2010, 11:08Hej!
Jag har precis nyligen fått upp ögonen för löpning (har alltid tyckt att det är långtråkigt innan och har gärna gett upp psykiskt innan kroppen säger ifrån).
Idag sprang jag för första gången i mitt liv 5 km utan att stanna en enda gång. Tiden blev
Hej!
Jag har precis nyligen fått upp ögonen för löpning (har alltid tyckt att det är långtråkigt innan och har gärna gett upp psykiskt innan kroppen säger ifrån).
Idag sprang jag för första gången i mitt liv 5 km utan att stanna en enda gång. Tiden blev
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 11:18Varva med att springa en hel mil, med kort gång-intervaller när/om du inte orkar fortsätta springa längre, så är du snart där! Första gången kanske du behöver 4-5 sådana gång-intervaller, men om ett par veckor behöver du ingen alls.
Varva med att springa en hel mil, med kort gång-intervaller när/om du inte orkar fortsätta springa längre, så är du snart där! Första gången kanske du behöver 4-5 sådana gång-intervaller, men om ett par veckor behöver du ingen alls.
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 13:05Håller med Anders, 1 långpass i veckan på 70-75 minuter så som han beskriver. 2 pass där du gör som du vill:-). Ser du bara till att du tycker det är skönt, avkopplande och/eller roligt så är du snart framme utan större problem.
Håller med Anders, 1 långpass i veckan på 70-75 minuter så som han beskriver. 2 pass där du gör som du vill:-). Ser du bara till att du tycker det är skönt, avkopplande och/eller roligt så är du snart framme utan större problem.
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 21:28Du behöver nog inte så mycket program för det.
Ut och spring och känn dig för. Hur känns benen? Finns det ork kvar? Börjar det göra ont? Ignorera hjärnans försök att få dig att lägga av i förtid och lyssna enbart till kroppens signaler.
Varva gärna med
Du behöver nog inte så mycket program för det.
Ut och spring och känn dig för. Hur känns benen? Finns det ork kvar? Börjar det göra ont? Ignorera hjärnans försök att få dig att lägga av i förtid och lyssna enbart till kroppens signaler.
Varva gärna med
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 13:17Tack så mycket för era svar!
Jag tror tyvärr att jag kommer tröttna om jag inte orkar springa hela tiden som jag tränar, därför är jag lite skeptisk till träningspass på runt 70 min just nu. Jag märker att jag verkligen har förbättrat min kondition (eller
Tack så mycket för era svar!
Jag tror tyvärr att jag kommer tröttna om jag inte orkar springa hela tiden som jag tränar, därför är jag lite skeptisk till träningspass på runt 70 min just nu. Jag märker att jag verkligen har förbättrat min kondition (eller
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 13:19Varför köra backe och intervaller om du hatar det?
Varför köra backe och intervaller om du hatar det?
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:10Nu är inte jag nån expert men jag tror nog inte att du ska ge dig in på 70 minuter, men om du kör den där 5 km rundan och sen nästa gång kör du bara 400 m till "vad är 400 m " så nästa gång kör du "500 m" eller kanske inte nästa gång men du kör kanske 5.5
Nu är inte jag nån expert men jag tror nog inte att du ska ge dig in på 70 minuter, men om du kör den där 5 km rundan och sen nästa gång kör du bara 400 m till "vad är 400 m " så nästa gång kör du "500 m" eller kanske inte nästa gång men du kör kanske 5.5
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:23"Ignorera hjärnans försök att få dig att lägga av i förtid och lyssna enbart till kroppens signaler."
Tord hör inte hjärnan till kroppen? 🙂
Jag förstår vad du menar och håller med dig men var bara tvungen 😀
"Ignorera hjärnans försök att få dig att lägga av i förtid och lyssna enbart till kroppens signaler."
Tord hör inte hjärnan till kroppen? 🙂
Jag förstår vad du menar och håller med dig men var bara tvungen 😀
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:24Krister: För att jag är jäkligt nöjd efteråt! Hatar det ju enbart för att det är så otroligt jobbigt.
Sofia: Det låter som en jättebra idé. Det är väl så jag har tänkt köra, men jag ska försöka öka sträckan med lite mer än 400 meter. I alla fall nu i bör
Krister: För att jag är jäkligt nöjd efteråt! Hatar det ju enbart för att det är så otroligt jobbigt.
Sofia: Det låter som en jättebra idé. Det är väl så jag har tänkt köra, men jag ska försöka öka sträckan med lite mer än 400 meter. I alla fall nu i bör
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:28Öka inte för mycket varje gång bara. Det kan gå rätt fort att skada sig. Från att det gjorde lite ont i benen när jag sprang till en stressfraktur där jag inte ens kunde stödja på benet gick på bara 2 månader. 🙁
Fast jag sprang mest på hårt underlag, s
Öka inte för mycket varje gång bara. Det kan gå rätt fort att skada sig. Från att det gjorde lite ont i benen när jag sprang till en stressfraktur där jag inte ens kunde stödja på benet gick på bara 2 månader. 🙁
Fast jag sprang mest på hårt underlag, s