Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa milen - hur?
You need to log in to create posts and topics.

12

Nä, jag ska ta det lugnt! Jag kommer nog ta en viloperiod om jag får det minsta ont för att slippa skador (är alldeles för van vid sådana).

Jag var där du är nu för cirka 7 år sedan. Då kändes 10 km oändligt långt. Men jag tränade hyfsat regelbundet och utökade successivt distanserna. Inget märkvärdigt, bara lite längre pass varje vecka.
Och när jag var uppe på 8-9 km turer så insåg man ju a

Örjan: Det är precis så det känns faktiskt. Om jag trodde att en mil var dubbelt så jobbigt som 5 km skulle jag aldrig ens komma på tanken att försöka, men nu känns det inte alls ouppnåeligt.

För mig känns 1-3 km längre än det längsta jag har sprungit tidigare som ouppnåeligt, ofantligt långt och jobbigt. Rekord-distansen känns OK och allt som är kortare är en bit av en kaka.

Lite tålamod och snart är en mil de nada för dig (t+)

Hej Lovisa,det var du som valde N Joy,o träna..! Hur går det ? Du fick ju ngn rabatt,sa du i vintras..

Själv glömmer jag aldrig hur glad o nöjd JAG var då jag "sprang i Mål" på Milspåret 1:a gången.. Vilja o glädje gjorde att jag klarade hela milen..så

Mikael: Ja, det var jag som valde Njoy! Det går jättebra och är riktigt nöjd med nya gymmet (öppettiderna på sommaren är samma som på vintern!).

Igår sprang jag vårruset och tog mig runt på 30 minuter. Innan har jag inte klarat det snabbare än på 33 minu

Hej Lovisa,KUL att du trivs på NJoy..du har rätt i att gymen i regel har "kortare" öppettider på sommaren.. Även om de tar emot o gå o träna ibland,så är det värt o kämpa sig dit..man träffar gym-kompisarna o "får fart på blodet" o har 1 behaglig känsla e

12