Quote from Guest on 27 February 2013, 20:28Jag har en 10 åring som vill tävla i ett 10 km lopp.
Flera av de större arrangörerna säger nej till yngre barn och jag har blivit ifrågasatt i mitt föräldraskap eftersom jag inte omedelbart har förbjudit honom.
Det kan ju vara skadligt hävdas det.Men se
Jag har en 10 åring som vill tävla i ett 10 km lopp.
Flera av de större arrangörerna säger nej till yngre barn och jag har blivit ifrågasatt i mitt föräldraskap eftersom jag inte omedelbart har förbjudit honom.
Det kan ju vara skadligt hävdas det.
Men se
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 20:38Hur länge får en 10-åring spela fotboll, hockey, eller Call of duty?
Edit: men alla de punkterna hanterades i den andra tråden. Jag vill gärna se en blind-studie på västerländska barn, men det lär inte finnas i modern tid. Jäkla etiska regler...
Hur länge får en 10-åring spela fotboll, hockey, eller Call of duty?
Edit: men alla de punkterna hanterades i den andra tråden. Jag vill gärna se en blind-studie på västerländska barn, men det lär inte finnas i modern tid. Jäkla etiska regler...
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 20:53Det låter för mig helt befängt att det skulle vara skadligt. Jag och min lillebror sprang millopp när vi var i 10årsåldern, snabbare än de flesta farbröderna. Jag minns den härliga känslan av banan i Skatås, bland mina starkare barndomsminnen.
Det låter för mig helt befängt att det skulle vara skadligt. Jag och min lillebror sprang millopp när vi var i 10årsåldern, snabbare än de flesta farbröderna. Jag minns den härliga känslan av banan i Skatås, bland mina starkare barndomsminnen.
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 27 February 2013, 20:53http://nitrovegan.blogspot.se/2012/05/3-aring-sprang-5km-obanat-pa-66-minuter.html
Jag och mina syskon har fått köra liknande (inte som ovan, utan 10 km vid 10 år, utan att vara just det). Jag fick tex åka 10 km längdskidor som 6-åring, det tog hela dage
http://nitrovegan.blogspot.se/2012/05/3-aring-sprang-5km-obanat-pa-66-minuter.html
Jag och mina syskon har fått köra liknande (inte som ovan, utan 10 km vid 10 år, utan att vara just det). Jag fick tex åka 10 km längdskidor som 6-åring, det tog hela dage
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:07Hittar den inte nu, men jag har sett en film på Youtube om en mor och dotter som sprang ultror tillsammans. Dottern var typ 12. Det var så fint att se hur kul de hade!
Hittar den inte nu, men jag har sett en film på Youtube om en mor och dotter som sprang ultror tillsammans. Dottern var typ 12. Det var så fint att se hur kul de hade!
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:11Min 7½-åring sprang nästan 7 km på skoljoggen (varvbana).
Ska jag anmäla läraren? 😉Världen 2013: Vi oroar oss för 10-åringen som vill springa 10 km, men inte för 10-åringen som sitter stilla framför skärmen 24/7.
Min 7½-åring sprang nästan 7 km på skoljoggen (varvbana).
Ska jag anmäla läraren? 😉
Världen 2013: Vi oroar oss för 10-åringen som vill springa 10 km, men inte för 10-åringen som sitter stilla framför skärmen 24/7.
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:11Annars finns det den indiska grabben som sprang maror.
Annars finns det den indiska grabben som sprang maror.
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:18Ja det var väl t.o.m. 70 km som fyraåring om jag inte minns fel? Låter nog lite värre än TS 🙂
Ja det var väl t.o.m. 70 km som fyraåring om jag inte minns fel? Låter nog lite värre än TS 🙂
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:32Jag har haft tillfälle att höra några Idrottsmedicinare, med särskilt intresse för barn, föreläsa på ämnet. I korthet; före puberteten är konditions- och styrketräning ganska meningslösa. Barnets kropp har inte de fysiologiska och hormonella förutsättning
Jag har haft tillfälle att höra några Idrottsmedicinare, med särskilt intresse för barn, föreläsa på ämnet. I korthet; före puberteten är konditions- och styrketräning ganska meningslösa. Barnets kropp har inte de fysiologiska och hormonella förutsättning
Quote from Funbeat user on 27 February 2013, 21:3518:e maj springer vi, för andra gången, Göteborgsvarvet tillsammans.
18:e maj springer vi, för andra gången, Göteborgsvarvet tillsammans.