Quote from Guest on 9 March 2011, 20:30Det finns ju många förespråkare för "naturlig" löpning, skor med tunnare /mindre uppbyggd sula här, och på andra ställen.
Står i begrepp att köpa nya skor nu i vår, och då är ju den ständiga frågan vad man ska välja.
Har tidigare köpt skor med bra dämpnin
Det finns ju många förespråkare för "naturlig" löpning, skor med tunnare /mindre uppbyggd sula här, och på andra ställen.
Står i begrepp att köpa nya skor nu i vår, och då är ju den ständiga frågan vad man ska välja.
Har tidigare köpt skor med bra dämpnin
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 20:40Om du ibland springer i skogen, köp en terrängmodell med tunn sula (någon av Inov8 modeller kanske?) och börja där. Klart roligast, och minst skaderisk.
Om du ibland springer i skogen, köp en terrängmodell med tunn sula (någon av Inov8 modeller kanske?) och börja där. Klart roligast, och minst skaderisk.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 20:49Tunna/minimalistiska skor, och i ännu högre grad barfota, ger din kropp rätt signaler för att du ska kunna börja springa med ett annat steg. Det går fortfarande att "göra fel" såklart, tex. är det vanligt att det blir för mycket framfotslöpning och då bli
Tunna/minimalistiska skor, och i ännu högre grad barfota, ger din kropp rätt signaler för att du ska kunna börja springa med ett annat steg. Det går fortfarande att "göra fel" såklart, tex. är det vanligt att det blir för mycket framfotslöpning och då bli
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 20:49Många anser att man automatiskt får ett bättre löpsteg i minimalistiska skor och jag tycker själv att det är så. Är man ovan vid minimal dämpning och support bör man dock börja ganska försiktigt - inte för länge eller intensivt. Om du har tillgång till lö
Många anser att man automatiskt får ett bättre löpsteg i minimalistiska skor och jag tycker själv att det är så. Är man ovan vid minimal dämpning och support bör man dock börja ganska försiktigt - inte för länge eller intensivt. Om du har tillgång till lö
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:15När våren kommer: avsluta dina löppass med en (inledningsvis MYCKET) kort bit barfota. Det har fördelen att vara gratis, självreglerande (risken för överansträngningsskador är minimal eftersom dina vintermjuka fotsulor kommer att protestera i början) och
När våren kommer: avsluta dina löppass med en (inledningsvis MYCKET) kort bit barfota. Det har fördelen att vara gratis, självreglerande (risken för överansträngningsskador är minimal eftersom dina vintermjuka fotsulor kommer att protestera i början) och
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:42Varför inte investera i två-tre olika tjocka & dämpade/odämpade par skor som du växlar mellan?
Rent allmänt påstås det väl vara skadeförebyggande att inte göra allt i en och samma sko, eftersom slitaget då ju blir precis likadant hela tiden?
-Kolla in C
Varför inte investera i två-tre olika tjocka & dämpade/odämpade par skor som du växlar mellan?
Rent allmänt påstås det väl vara skadeförebyggande att inte göra allt i en och samma sko, eftersom slitaget då ju blir precis likadant hela tiden?
-Kolla in C
Quote from Elias Engqvist on 10 March 2011, 10:10Min skohylla: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=78771
Sedan jag skrev det inlägget har en riktig goding kommit till: Adidas Adizero Adios.
Den och den andra Adidas (Tempo), är alldeles utmärkta att växla mellan då Tempo är en traditionell däm
Min skohylla: http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?Blogid=78771
Sedan jag skrev det inlägget har en riktig goding kommit till: Adidas Adizero Adios.
Den och den andra Adidas (Tempo), är alldeles utmärkta att växla mellan då Tempo är en traditionell däm
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:11Hmrf... Jag som trodde jag skulle få se en bild... 😉
Hmrf... Jag som trodde jag skulle få se en bild... 😉
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 10:12+1 på Bennu!
+1 på Bennu!
Quote from Elias Engqvist on 10 March 2011, 10:23Ett snapshot av vad som råkade stå framme en dag: BILD:http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/184860_10150092482023853_689403852_6198480_429608_n.jpg
Ett snapshot av vad som råkade stå framme en dag: BILD:http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/184860_10150092482023853_689403852_6198480_429608_n.jpg