Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa rätt först?
You need to log in to create posts and topics.

... vilket inta alls motsäger att du skulle kunna ha ett par superdämpade klossar jämte en slimmad racing flat på hyllan att nyttjas efter behag & dagsform.

-Det är kul att shoppa löpskor 😉

Jag tror absolut att du ska börja med att springa rätt först, innan du adderar volym. Skorna spelar mindre roll i det hela, snarare att du får rätt kroppshållning, rätt frekvens, steglängd osv.

Börja med löpskolning och snabba intervallbaserade pass, inn

Christer S: Det var en juniorsamling med skor du har. Här är mitt snapshot av aktiva skor för 1½ år sen.

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b6a1e6866aba4e9ab74e6eada0c0eefb.jpg&Size=

Oj, så mycket respons! 🙂

Har mest skummat era inlägg, men ska läsa nogrannare senare. Några funderingar har dock uppkommit redan. Finns det några skor med, så att säga, mittemellantjocka sulor som ni kan rekommendera (om jag nu ska följa råden att trän

@Mackan: Är det inte ett par Nike Zoom Waffle terrängspikar andra raden längst ut till vänster ? (L)

*impad*

Zoom Miler Spikes Anders. Underbara att springa i men alldeles för lite använda...

Susanne: Sacony Kinvara är ett förslag. Lätt, men inte helt odämpad och den är dämpad på "rätta stället", dvs ingen tjock och uppbyggd häl.

bild:www.activinstinct.com/productimg/172475/43139142-n.jpg

Om alla ska brösta sig med sina skosamlingar får man väl haka på.
Snapshot på mina födelsedagsskor från 60-talet.
De är ganska väl använda och funkar fortfarande.
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=ef33edf57a29497c8e277d4c29e4a3eb.jpg&Size=

Jag älskar mina puma Eutopia och springer allt i dem (utom blankis). De andra 5 paren används sporadiskt. 😉 De är inte klumpiga och tunga men samtidigt tillräckligt dämpade för att det inte ska bli obekvämt på asfalt.

Tyvärr är den aktuella dammodellen

Är du säker på att det där inte var barnmodellen, Anna? 😉