Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringa rätt först?
You need to log in to create posts and topics.

Jo Mackan, det var inte meningen att skryta, jag har bara 15 par tror jag. På din bild räknade jag till 26 par. Det var Anders L som nämnde min "skohylla".

Man behöver naturligtvis inte ha alls så många. Att jag har ganska många beror dels på att jag sp

FYI: Saucony Kinvara har 18 mm dämpning i hälen och 14 mm i framfoten. "Inte helt odämpad" minsann.
Det som talar för Kinvaran är att den är lätt och smidig och har relativt litet häl-tå-drop. Men den är inte ens på samma planhalva som minimalistiska skor

Peter: Har jag påstått det? 🙂 Jag förstod inte att TS sökte helt odämpade skor. Sorry! (#)

Edit: Gick tillbaka och kollade vad jag skrev och det var ju precis det jag påstod - den är inte helt odämpad....

TS var ute efter "mindre uppbyggda skor"

Allt är relativt Peter och Kinvaran är en bra sko om man vill försöka undvika hällandning men ändå ha viss dämpning. Men visst - jämfört med sockiplast är det marschkängor.

Det krävs inte barfota för ett bra löpsteg.

En sak som stör mig en hel del är att ett antal skor (t.ex. Saucony Kinvaara, Asics Hyperspeed 4 & Asics Piranha) har hyfsat tjocka sulor men i ett förhållandevist stumt/hårt skumgummi.

Med en mjukare gummiblandning hade de kunnat gjort skon ännu tunnare

>Det krävs inte barfota för ett bra löpsteg.
Men det krävs ett bra löpsteg för barfota.

"Med en mjukare gummiblandning hade de kunnat gjort skon ännu tunnare & ännu lättare men med samma dämpning." - försvinner inte sulan av slitaget fortare då?

Livslängden är inte så särskilt lång på denna typ av sko ändå. Däremot tröttas en tunnare dämpning ut fortare än en tjock. Så skon ska nog ändå bytas innan slitagesulan har gjort sitt. Gäller nog alla löpskor för övrigt. Och som sagt, det är kul att shopp

Ok, nu tänker jag bli gravt OT, för jag har läst detta så hemskt ofta att jag blir tokig (och förvirrad).

Heter det inte JU smuttare DESTO oftare?

Annars tycker jag att det har sin poäng att springa med skor även om barfotatalibaner tycker annorlunda. J