Quote from Guest on 29 April 2010, 18:14Funderar på att springa runt Helgasjön. Är det nån som sprungit eller cyklat runt och kan berätta om hur det ser ut? Finns det mindre vägar runt eller är det bara de vanliga bilvägarna? Finns det ställen man kan handla mat eller fylla på vatten? Förutom E
Funderar på att springa runt Helgasjön. Är det nån som sprungit eller cyklat runt och kan berätta om hur det ser ut? Finns det mindre vägar runt eller är det bara de vanliga bilvägarna? Finns det ställen man kan handla mat eller fylla på vatten? Förutom E
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 18:24Det låter härligt. Jag önskar bara jag kunde svarat dig på någon av dina frågor. Har bara för mig att det är väldans långt 😀
Det låter härligt. Jag önskar bara jag kunde svarat dig på någon av dina frågor. Har bara för mig att det är väldans långt 😀
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 19:43Det borde finnas vatten i Helgasjön, att fylla på med.
Det borde finnas vatten i Helgasjön, att fylla på med.
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 23:57Jag tror det borde vara 50-60 km men jag vet inte riktigt.
Jo vatten finns ju i sjön, och gösar också...
Jag tror det borde vara 50-60 km men jag vet inte riktigt.
Jo vatten finns ju i sjön, och gösar också...
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 08:58Det låter som ett rejält pass! Fast bara måttligt roligt med alla bilvägar - eller? Andra kan säkert bättre om detta, men jag tror att det längs den största biten är bilvägen man måste hålla sig på. Dock tror jag att gamla vägen ut från Sandsbro mot Rottn
Det låter som ett rejält pass! Fast bara måttligt roligt med alla bilvägar - eller? Andra kan säkert bättre om detta, men jag tror att det längs den största biten är bilvägen man måste hålla sig på. Dock tror jag att gamla vägen ut från Sandsbro mot Rottn
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 20:24Jo tyvärr så ligger vägarna ofta långt från sjön dessutom, speciellt norr och öster om sjön. Får se hur det blir. Jag har inte bestämt nåt datum, får bli när jag hälsar på föräldrarna nån gång. Sugen att hänga på?
Jo tyvärr så ligger vägarna ofta långt från sjön dessutom, speciellt norr och öster om sjön. Får se hur det blir. Jag har inte bestämt nåt datum, får bli när jag hälsar på föräldrarna nån gång. Sugen att hänga på?
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 15:44Ja, absolut! Det vore helhäftigt att testa. Blir i så fall min första ultra, och jag springer nog så långsamt, så långsamt att du kanske somnar.
Ja, absolut! Det vore helhäftigt att testa. Blir i så fall min första ultra, och jag springer nog så långsamt, så långsamt att du kanske somnar.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 11:00På östra sidan av sjön kan man följa Sigfridsleden:
http://biphome.spray.se/gardsby/Aktiv/SigfridsLed.jpg
Jag har visserligen bara cyklat delar av den, men det är tjusig natur i överflöd. Turistbyrån i Växjö har bra karta.Mellan Åby och Ör är det inte m
På östra sidan av sjön kan man följa Sigfridsleden:
http://biphome.spray.se/gardsby/Aktiv/SigfridsLed.jpg
Jag har visserligen bara cyklat delar av den, men det är tjusig natur i överflöd. Turistbyrån i Växjö har bra karta.
Mellan Åby och Ör är det inte m
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 11:19Häftigt! Jag blir riktigt sugen att testa detta!!
Häftigt! Jag blir riktigt sugen att testa detta!!
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 19:08Louise,
haha, jag har sett din kalender, du är inte långsam direkt.
Johan, tack för tipsen, låter som bra mycket roligare väg även om det blir lite längre. Men det går nog att korta på nåt ställe.
Annars har jag fått tips om att det finns en cykelled r
Louise,
haha, jag har sett din kalender, du är inte långsam direkt.
Johan, tack för tipsen, låter som bra mycket roligare väg även om det blir lite längre. Men det går nog att korta på nåt ställe.
Annars har jag fått tips om att det finns en cykelled r