Quote from Guest on 12 September 2008, 18:30Funderar på att göra detta,vet ej om jag klarar det då jag bara har sprungit 10 km som längst innan. Jag ska ut imorgon och springa 15-17,5km ungefär för att känna om det är rimligt.
Vet inte om man kan springa på fastande mage eller om man ska gå upp oc
Funderar på att göra detta,vet ej om jag klarar det då jag bara har sprungit 10 km som längst innan. Jag ska ut imorgon och springa 15-17,5km ungefär för att känna om det är rimligt.
Vet inte om man kan springa på fastande mage eller om man ska gå upp oc
Quote from Lena Bjerlöw on 12 September 2008, 18:40Annars du kanske kan springa hem efter jobbet? Då har du fått i dig energi hela dagen och kan ta det lugnt efteråt. Men jag tror du klarar dryga 2 mil även om du bara sprungit 1 mil, det gäller att testa, men att ta det i sin egen takt! Lycka till!
Annars du kanske kan springa hem efter jobbet? Då har du fått i dig energi hela dagen och kan ta det lugnt efteråt. Men jag tror du klarar dryga 2 mil även om du bara sprungit 1 mil, det gäller att testa, men att ta det i sin egen takt! Lycka till!
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 18:42Faktum är att jag hade tänkt att springa till jobbet för att sedan cykla hem på eftermiddagen,om allt går väl vill säga.
Faktum är att jag hade tänkt att springa till jobbet för att sedan cykla hem på eftermiddagen,om allt går väl vill säga.
Quote from Lars Mörrby on 12 September 2008, 19:12Om du tar det lugnt och håller nere pulsen så borde det gå. Men jag skulle definitivt springa hem i stället, och se till att ha med ett vätskebälte - 2 mil utan vätska kan bli tungt annars...
Om du tar det lugnt och håller nere pulsen så borde det gå. Men jag skulle definitivt springa hem i stället, och se till att ha med ett vätskebälte - 2 mil utan vätska kan bli tungt annars...
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 19:16Håller med Börje. Bättre på alla sätt att springa hem, då slipper du bl a sitta helt död på jobbet hela dagen samt inte vara stressad av tid (om det är en faktor vill säga)
Håller med Börje. Bättre på alla sätt att springa hem, då slipper du bl a sitta helt död på jobbet hela dagen samt inte vara stressad av tid (om det är en faktor vill säga)
Quote from Jonas Täng on 12 September 2008, 19:23Japp det går bra att springa till jobbet. Jag har tre mil till mitt så det är sällan jag springer hela vägen - det brukar bli tajt med tiden. Men då tar jag med busskortet och åker buss en del av sträckan. Du klarar säkert också att ta dig till jobbet spr
Japp det går bra att springa till jobbet. Jag har tre mil till mitt så det är sällan jag springer hela vägen - det brukar bli tajt med tiden. Men då tar jag med busskortet och åker buss en del av sträckan. Du klarar säkert också att ta dig till jobbet spr
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 19:41Ja, att springa hem istället låter ju bra. Vet ju inte vilken status min kropp kommer att ha efter en sådan lång distans. Något säger mig att det känns bättre att ligga avsvimmad hemma i tv-soffan än på jobbet. Jag behöver köpa ett vätskebälte,är det någo
Ja, att springa hem istället låter ju bra. Vet ju inte vilken status min kropp kommer att ha efter en sådan lång distans. Något säger mig att det känns bättre att ligga avsvimmad hemma i tv-soffan än på jobbet. Jag behöver köpa ett vätskebälte,är det någo
Quote from Lars Mörrby on 12 September 2008, 20:18Jag har flera stycken Perfekta vätskebälten (3,4 resp 8 flaskor). Jag gillar de här med små flaskor eftersom det blir bra viktfördelning. Men det finns också folks som bara springer med en halvliters
pet flaska i handen (kostar bara en krona i pant)
Jag har flera stycken Perfekta vätskebälten (3,4 resp 8 flaskor). Jag gillar de här med små flaskor eftersom det blir bra viktfördelning. Men det finns också folks som bara springer med en halvliters
pet flaska i handen (kostar bara en krona i pant)
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 20:20Mitt vätskebälte har tre flaskor på 3dl vardera. Problemet jag upplever är att de blir för tunga och hoppiga när jag druckit ca 1 dl ur dem, framför allt om jag bara tar med en eller två av flaskorna. Satsa på ett bälte med flera och mindre flaskor (du be
Mitt vätskebälte har tre flaskor på 3dl vardera. Problemet jag upplever är att de blir för tunga och hoppiga när jag druckit ca 1 dl ur dem, framför allt om jag bara tar med en eller två av flaskorna. Satsa på ett bälte med flera och mindre flaskor (du be
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 22:03Om det är första långpasset på säsongen så kan man faktiskt bli lite knäsvag efteråt tycker jag. Däremot hamnar man i ett rätt skönt avslappnat tillstånd under förmiddagen. Nog bra i många jobb men kanske inte alltid.
Efter att ha sprungit ett par långpa
Om det är första långpasset på säsongen så kan man faktiskt bli lite knäsvag efteråt tycker jag. Däremot hamnar man i ett rätt skönt avslappnat tillstånd under förmiddagen. Nog bra i många jobb men kanske inte alltid.
Efter att ha sprungit ett par långpa