Quote from Guest on 15 March 2014, 22:55Sedan jag började springa en hel del i sk barfotaskor så har jag svårt för att ha strumpor på mig även i vanliga löparskor. Tycker att jag tappar känslan när jag springer med strumpor på. Men än så länge har jag inte sprungit några längre distanser utan s
Sedan jag började springa en hel del i sk barfotaskor så har jag svårt för att ha strumpor på mig även i vanliga löparskor. Tycker att jag tappar känslan när jag springer med strumpor på. Men än så länge har jag inte sprungit några längre distanser utan s
Quote from Funbeat user on 15 March 2014, 23:05Ja, men säkert mest triathlongruppen.
Är väl bara å testa?
Ja, men säkert mest triathlongruppen.
Är väl bara å testa?
Quote from Funbeat user on 15 March 2014, 23:47Jag har sprungit ganska många triathlon utan strumpor. Brukar sällan vara några problem med moderna löpskor. Men på senare år har jag börjat unna mig strumpor på långdistans (halv-IM och längre). Det tar bra ngra sekunder att ta på strumpor i T2 och det ä
Jag har sprungit ganska många triathlon utan strumpor. Brukar sällan vara några problem med moderna löpskor. Men på senare år har jag börjat unna mig strumpor på långdistans (halv-IM och längre). Det tar bra ngra sekunder att ta på strumpor i T2 och det ä
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 00:18Jag har märkt att känslan jag gillar med barfota och vff-löpning ligger i att kunna spreta med tårna ordentligt så har jag bara en sko som tillåter det så tycker jag att tåstrumpor funkar utmärkt. Helt barfota är jätteskönt om det är varmt nog (jag är fru
Jag har märkt att känslan jag gillar med barfota och vff-löpning ligger i att kunna spreta med tårna ordentligt så har jag bara en sko som tillåter det så tycker jag att tåstrumpor funkar utmärkt. Helt barfota är jätteskönt om det är varmt nog (jag är fru
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 06:36Är ju barfota mycket så jag har ej strumpor i mina skor. Använder ju skor när underlaget ej tilltalar mig vilket ju händer ofta i asfaltens/grus/betongens tidevarv. Betong anser jag skonsammare än asfalt.
Tåstrumpor? Testat men kände mig instängd liksom
Är ju barfota mycket så jag har ej strumpor i mina skor. Använder ju skor när underlaget ej tilltalar mig vilket ju händer ofta i asfaltens/grus/betongens tidevarv. Betong anser jag skonsammare än asfalt.
Tåstrumpor? Testat men kände mig instängd liksom
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 07:35Magnus,
Prova dig fram!
Fram till för något år sedan sprang jag alltid utan strumpor i skorna, förutom de kallaste månaderna på året. Jag har alltid, alltid dragits med skavsår och har ofta fått blåsor, fram till dess att jag började använda strumpor! Ja
Magnus,
Prova dig fram!
Fram till för något år sedan sprang jag alltid utan strumpor i skorna, förutom de kallaste månaderna på året. Jag har alltid, alltid dragits med skavsår och har ofta fått blåsor, fram till dess att jag började använda strumpor! Ja
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 09:10Ni får inte skav när ni springer på underlag med sand o sånt som kommer in mellan sko och hud?
Ni får inte skav när ni springer på underlag med sand o sånt som kommer in mellan sko och hud?
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 20:23Anders N,
Jag fick alltid skavsår, oavsett. Kan inte skylla på att något kom in i skorna. Med strumpor slipper jag detta, men kan så klart få skavsår ändå, ifall något kommer in i skon och skaver. Då stannar jag hellre och tar bort det...
Kram,
Jenny
Anders N,
Jag fick alltid skavsår, oavsett. Kan inte skylla på att något kom in i skorna. Med strumpor slipper jag detta, men kan så klart få skavsår ändå, ifall något kommer in i skon och skaver. Då stannar jag hellre och tar bort det...
Kram,
Jenny
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 21:07När jag sprang fort med benspark bakåt + knälyft så hände det.
Både grus + skav.När jag fick lära mig att smyga fram från häl till tå utan knälyft och minimalt toppläge ovan mark för fötterna så försvann problemen med grus/sand/annat.
En klar fördel f
När jag sprang fort med benspark bakåt + knälyft så hände det.
Både grus + skav.
När jag fick lära mig att smyga fram från häl till tå utan knälyft och minimalt toppläge ovan mark för fötterna så försvann problemen med grus/sand/annat.
En klar fördel f
Quote from Funbeat user on 16 March 2014, 21:20Mycket beror på vilka skor du springer i - hur de passar just dig. Det skomärke som är känt för att hälkappan slits i förtid (Asics?) borde vara typexempel på skor i vilka det är friktion och således osköna att vara strumplös i. Tror jag.
I mina Puma, av
Mycket beror på vilka skor du springer i - hur de passar just dig. Det skomärke som är känt för att hälkappan slits i förtid (Asics?) borde vara typexempel på skor i vilka det är friktion och således osköna att vara strumplös i. Tror jag.
I mina Puma, av