Quote from Guest on 6 January 2011, 18:06OBS! Vill börja med att klargöra att när jag pratar om "snabb" och "långsam" i den här tråden bara jämför med mig själv! Även i mitt allra snabbaste läge är jag väldigt långsam jämfört med de antiloper som skuttar runt här på funbeat(H).
Till saken; i hö
OBS! Vill börja med att klargöra att när jag pratar om "snabb" och "långsam" i den här tråden bara jämför med mig själv! Även i mitt allra snabbaste läge är jag väldigt långsam jämfört med de antiloper som skuttar runt här på funbeat(H).
Till saken; i hö
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 18:16SNÖN!
Jag springer 1:30 - 2 min långsammare nu än på barmark, lite beroende på hur jobbigt underlaget är. (I morse snittade jag 8 min/km på en kuperad runda med knöligt underlag och 1 dm nysnö på det. Jag snittade 5min/km på halvmaran i oktober som jämf
SNÖN!
Jag springer 1:30 - 2 min långsammare nu än på barmark, lite beroende på hur jobbigt underlaget är. (I morse snittade jag 8 min/km på en kuperad runda med knöligt underlag och 1 dm nysnö på det. Jag snittade 5min/km på halvmaran i oktober som jämf
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 18:17Testa och spring på ett löpband.
Då slipper du bli störd av snö och kyla när du testar farten.
Testa och spring på ett löpband.
Då slipper du bli störd av snö och kyla när du testar farten.
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 19:24Jag räknar med att jag tappar minst 30s/k när jag springer på snö.
Kolla tillbaka på dina löppass från sommaren och ungefär vilken puls du låg på då (om du har tillgång till det), och försök sedan anpassa vinterpassen så de motsvarar samma belastning.
Fr
Jag räknar med att jag tappar minst 30s/k när jag springer på snö.
Kolla tillbaka på dina löppass från sommaren och ungefär vilken puls du låg på då (om du har tillgång till det), och försök sedan anpassa vinterpassen så de motsvarar samma belastning.
Fr
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 20:53Låter som att det är snön som gör det, samma för mig... ungefär 30-45sek/km långsammare än sommarlöpningen vid hyffsat packad snö :)!
Låter som att det är snön som gör det, samma för mig... ungefär 30-45sek/km långsammare än sommarlöpningen vid hyffsat packad snö :)!
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 21:55Annie, jag kikade i din kalender och såg att du inte sprungit så mycket på sista tiden. Jag såg också att du dragits med en lång förkylning så därför är det förstås naturligt om passen efter är trögare.
Men det låter lite som om du har samma problem som
Annie, jag kikade i din kalender och såg att du inte sprungit så mycket på sista tiden. Jag såg också att du dragits med en lång förkylning så därför är det förstås naturligt om passen efter är trögare.
Men det låter lite som om du har samma problem som
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 09:41Jag är också ca 30s/km långsammare än bara för någon månad sedan. Men det är omotivation, underlaget och att jag springer väldigt sällan. (Skid)Formen är dock god så jag har förtröstan att det kommer snabbt bli bättre till våren.
Jag är också ca 30s/km långsammare än bara för någon månad sedan. Men det är omotivation, underlaget och att jag springer väldigt sällan. (Skid)Formen är dock god så jag har förtröstan att det kommer snabbt bli bättre till våren.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 12:18Man borde inte tappa mer än 15s/km om det är packad snö, tycker jag.
Man borde inte tappa mer än 15s/km om det är packad snö, tycker jag.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 12:42Det är ganska precis så mycket långsammare än förväntat som jag har sprungit, utan icebug motsvara; ), och jag är inte ens övertygad om att det bara är pga snön. Men vi får väl se när det blir barmark igen.
Det är ganska precis så mycket långsammare än förväntat som jag har sprungit, utan icebug motsvara; ), och jag är inte ens övertygad om att det bara är pga snön. Men vi får väl se när det blir barmark igen.
Quote from Funbeat user on 7 January 2011, 13:16Ok, hårdpackad och jämn snö stör mig inte lika mycket, där ligger jag också ca 20-30 sek under barmarkstempot...
Ok, hårdpackad och jämn snö stör mig inte lika mycket, där ligger jag också ca 20-30 sek under barmarkstempot...