Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSpringer så långsamt!
You need to log in to create posts and topics.

12

Fast är man packad själv så tappar man mer än 60 s/km.. 😉

Två starköl hade i alla fall ingen direkt märkbar effekt för mig, men jag var väl inte direkt packad heller, bara lite glad i hatten.

Nä Fredrik, du måste upp i åtminstone 2 sex-pack för att det ska märkas. (t+)

Nej är snön packad och fin lär man inte tappa mer än 10-20s/km.. stigarna är rätt usla där jag springer nu,
och senaste dagarna har det snöt och blåst utav bara den, var ute på en "långtur" idag ..
på många ställen hade stigen drivit igen så att man had

Har sprungit med broddar de senaste gångerna för att inte halka alltför mycket i spåren (ofta backigt). Snö broddar och mer klader gör att jag ligger 20-30 sek/km efter...
Det är väl ansträngningen som räknas 😉

Hur mycket sämre tid ger då inte dagens halvmeterhöga snösörja...? 2 minuter?

Men även borträknat snön springer jag långsammare nu och det vore väl konstigt annars? Det här är ju för-försäsong med siktet inställt på mängd och inte fart och kvalitet. Plus

Jag tycker att löpning på vintern kan delas upp i ett par olika delar.

För det första måste man vara beredd på att kan gå långsammare. De förhållanden och förutsättningar som gör att det går långsammare är framförallt att det är lågsäsong, dvs man ska ba

Prio ett för mig är att inte skada mig. Lätt hänt.

Tack för alla svar! Verkar som om de flesta blir iallafall lite långsammare på vintern, skönt att höra att jag inte är ensam(H). Jag är egentligen inte så fast vid att det måste gå "fort", bara lite bekymrad över den markanta skillnaden. Jag får återkomma

12