Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hmm?
>När man väl lärt sig ta på den och får upp den ordentligt i skrevet

Det kräver rätt betoning. Jag omformulerar ändå för att undvika missförstå... missuppfattningar.

he he...

Nu är jag iofs redan övertygad, men jag är grön och det är väldigt mycket jag inte kan så man måste ju fråga...

So here we go:

Säg att man ska simma 750 meter och att det faktiskt går lite fortare med än utan dräkt. Men sen ska man ju få av si

Det tar inte många sekunder att få av dräkten.

Som Fredrik skriver så går det ganska snabbt att få av den med rätt teknik. Jag har iofs observerat en riktigt långsam växling vid ett tillfälle där den klara ettan kom ut som femma men det var nog mycket blandat trassel och ovana. Det är inte dumt att gö

Det kan jag tänka mig, Tord!

Som tur är har jag ett otroligt selektivt minne och glömmer kostnaden i samma sekund som jag knappat in kreditkortskoden. 😉

Fast mindre än en minut kommer det ju inte ta, det har jag svårt att tro.

Jag får slå till på de

Det kommer inte ta 3 minuter att få av dräkten. Inte om du övar lite innan. Efter 750 meters simning tar det max 30 sekunder extra att växla med våtdräkt.

Edit: Lite sen...

Det ska du inte vara så säker på. Om du lyckas få ned dragkedjan undertiden du springer upp ur vattnet och krånglar av överdelen när du springer så tar det inte många sekunder att få av sista delen trampandes medan du sätter på dig hjälmen.

Det går defin

Helt underbart!! Såg ju knappt ut som om han skyndade sig! Och ändå tog det ingen tid alls. Kilen kanske var inoljad 😀

Jag snor klippet och lägger det på min blogg Me like.

Jupp, bara att öva innan så går det bra. Det finns knep som gör att den lossnar lättare. Dra lite i kragen och släpp in vatten i halsen precis innan du lämnar vattnet brukar fungera bra. Jag använder även bodyglide kring hälar eftersom det är där den fast