Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

"vi har två år i rad noterat att man tjänar på att ha våtdräkt även för så kort sträcka som i stafetten på SM/RM. Då simmar man bara 200m..."
Jo, att man tjänar någonting kan vi väl var ense om. Jag antar att det inte finns något krav på att ta av sig våt

Simon: problemet är att är det ca 15 i vattnet och 12 i luften så blir du varm om fingrarna igen strax före målgång på löpning. Jag skulle inte vilja försöka få på mig skor i farten i det läget. Och f.ö: Kan du hantnera att starta med skorna på cykeln så

Erik, det kan vara kallt utomlands oxå. Var nog inte mer än 15 i Budapest.

Niclas: Ja, det motsäger ju inte mitt argument. Men folk som vill spara pengar genom att inte skaffa våtdräkt åker nog inte utomlands för att tävla.

En grej till: Det är rätt bra att ha tränat simning utomhus innan en triathlon-tävling, man förlorar jätt

Erik: Alla vill väl tävla utomlands 😉

Personligen tror jag att man får en trevligare upplevelse med en våtdräkt och kanske lägga några tusenlappar mindre på andra prylar.

Min erfarenhet är att det går bra att träna ned till c:a 14 grader utan våtdräkt (men jag har inte prövat att snabbt få i fötterna i skorna sedan..).

Niclas: vem har sagt att man är ute efter en "trevligare upplevelse"? Poängen var väl att det skall gå s

Skillnad på träna och tävla. På tävlingar vill man väl ändå prestera (även om det är efter sina förutsättningar)

simon: "Om vi är generösa kan vi väl säga att man netto kan tjäna 10 s, till ett pris av 2 000 spänn (om man har riktig tur), eller 12 000 kr/min"

Den beräkningen grundar sig på att man köper ny våtdräkt efter varje tävling! Ganska ovanligt!

(F.ö. värde

Jag har hört talas om folk som betalat nästan 2 000 spänn för ett par löparskor ...

Alltså...det finns ju alltid sådana som jag som inte riktigt vågar förlita sig på sina prestationer utan alltid hoppas att man ska kunna köpa sig lite framgång. Även om det så är bara 10 sekunder 😉