Quote from Guest on 13 September 2007, 09:17Vad rekommenderar ni när det känns att man har träningsvärk jämt?
Just nu har jag träningsvärk i låren och eftersom det är en stor muskel antar jag att det tar lång tid att "läka". Har haft detta nu i ca 2-2,5 vecka.
Jag har inte speciellt ont och har i
Vad rekommenderar ni när det känns att man har träningsvärk jämt?
Just nu har jag träningsvärk i låren och eftersom det är en stor muskel antar jag att det tar lång tid att "läka". Har haft detta nu i ca 2-2,5 vecka.
Jag har inte speciellt ont och har i
Quote from Funbeat user on 13 September 2007, 09:27Det låter underligt att du skulle ha träningsvärk i över 2 veckor. Jag skulle nog snarare gissa på att det är något annat. Vila är helt klart att rekommendera. Det är onödigt att åka på en skada bara för att man inte kunna hoppa över en veckas träning.
Va
Det låter underligt att du skulle ha träningsvärk i över 2 veckor. Jag skulle nog snarare gissa på att det är något annat. Vila är helt klart att rekommendera. Det är onödigt att åka på en skada bara för att man inte kunna hoppa över en veckas träning.
Va
Quote from Anders Wallerstedt on 13 September 2007, 09:54Hmm, värk efter två veckors vila låter mysko, kan det vara något annat? Hårda skor på asfalt? Sprungit mer än dubbelt så långt som vanligt?
Jag har nog bara haft träningsvärk i tre-fyra dagar som längst(efter min första IromMan)(Normal) Träningsvärk är
Hmm, värk efter två veckors vila låter mysko, kan det vara något annat? Hårda skor på asfalt? Sprungit mer än dubbelt så långt som vanligt?
Jag har nog bara haft träningsvärk i tre-fyra dagar som längst(efter min första IromMan)
(Normal) Träningsvärk är
Quote from Camilla Höög on 13 September 2007, 10:33Träningsvärk är inte farligt.
Tänk på att värma upp ordentligt innan.
Lyssna på kroppen. Om det gör väldigt ont så ta det lugnt.
Träningsvärk är inte farligt.
Tänk på att värma upp ordentligt innan.
Lyssna på kroppen. Om det gör väldigt ont så ta det lugnt.
Quote from Funbeat user on 13 September 2007, 10:54Hej!
Det är viktigt att lära sig känna skillnad på träningsvärk och skadevärk!
Man får alltid mer eller mindre ont när man tränar, även i benhinnor och muskelfästen och dylikt. Min regel är att det inte ska göra ont i samma del två pass i rad! (Om det i
Hej!
Det är viktigt att lära sig känna skillnad på träningsvärk och skadevärk!
Man får alltid mer eller mindre ont när man tränar, även i benhinnor och muskelfästen och dylikt. Min regel är att det inte ska göra ont i samma del två pass i rad! (Om det i
Quote from Galderma Fritidsförening on 13 September 2007, 11:18Hmm, två pass i rad... hehe, och jag som har haft ont på insidan av smalbenen i flera veckor nu fram tills jag blev förkyld och var tvungen att skippa all träning. Nu känns de ganska okej men jag får ont igen om jag springer snabbt. Kan inte springa under
Hmm, två pass i rad... hehe, och jag som har haft ont på insidan av smalbenen i flera veckor nu fram tills jag blev förkyld och var tvungen att skippa all träning. Nu känns de ganska okej men jag får ont igen om jag springer snabbt. Kan inte springa under
Quote from Funbeat user on 13 September 2007, 13:25promenera morgon och kväll 30 minuter i en vecka, ingen annan tränign av benen.
gå till en massör. en sån kan också avgöra om det verkligen är överansträngninge eller något annat.
muskler är vår speciallitet 🙂
promenera morgon och kväll 30 minuter i en vecka, ingen annan tränign av benen.
gå till en massör. en sån kan också avgöra om det verkligen är överansträngninge eller något annat.
muskler är vår speciallitet 🙂
Quote from Galderma Fritidsförening on 13 September 2007, 16:55men om man inte hinner på morgonen då 😛 går redan upp 06:00 för att hinna till skolan i tid!
men om man inte hinner på morgonen då 😛 går redan upp 06:00 för att hinna till skolan i tid!
Quote from Funbeat user on 13 September 2007, 16:57då kanske man kan göra det på lunchen eller nöja sig med en gång om dagen.
morgon och kväll rekomenders för att hålla igång cirkulationen
då kanske man kan göra det på lunchen eller nöja sig med en gång om dagen.
morgon och kväll rekomenders för att hålla igång cirkulationen
Quote from Camilla Höög on 13 September 2007, 16:58Gå upp tidigare. 05:00 ger karaktär istället för att sova bort hela dagen fram till 06:00 🙂
Gå upp tidigare. 05:00 ger karaktär istället för att sova bort hela dagen fram till 06:00 🙂