Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStändigt slem i luftrören
You need to log in to create posts and topics.

12

Är långdistanslöpare. Så fort som jag tränar blir jag väldigt slemmig i luftrören, trots att jag inte har någon infektion. Måste titt som tätt harkla och spotta för att få rören fria oh kunna andas fritt. Är det någon som upplevt/upplever likadant eller v

En möjlighet är att det är ansträngningsastma. Gå till doktorn och kolla för säkerhets skull!

En möjlighet är att det är ansträngningsastma. Gå till doktorn och kolla för säkerhets skull!

Låter som lite Ventolin eller Bricanyl skulle sitta fint :-).

Be om att få göra ett torrlufts-test.

Har liknande problem.

Låter som astma ja. Min man har samma problem men blir fungerande med medicinering m Pulmicort + Bricanyl (kortison + luftrörsvidgande). Kontakta VC för en undersökning!

Jag har konstaterad ansträningsastma sen tidigare och upplever samma slemuppbyggnad när jag pressar lite hårdare men... spotta går ju alltid.

Sen är ju frågan hur uppskattad man blir när man börjar loska sig fram genom loppen 😀

Om man får svårt att andas medan man springer - är det det som kallas för ansträngningsastma? Hur behandlar man det? Ska man sluta springa? Jag får svårt att andas när jag springer och börjar andas ytligt, får inte in i lungorna tillräckligt med luft. Det

Nej, det är bra för astman att träna. Däremot kan du behöva medicin antingen kontinuerligt eller innan träning för att inte få andningssvårigheter.

Det är viktigt att värma upp ordentligt innan ansträngning också. Det minskar mina besvär avsevärt.

det kan vara så enkelt som att du äter/dricker fel saker innan du tränar!
Om jag dricker mjölk till maten innan ett pass kan jag få hålla på sådär - men dricker jag vatten slipper jag det!

12