Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 22:37Det stämmer för mig också. Mjölk är absolut en faktor.
Det stämmer för mig också. Mjölk är absolut en faktor.
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 07:08Jag dricker en hel del mjölk.
Hur ska man göra i så fall? Inte dricka innan passet?
Hur långt innan ska man sluta med mjölkintag?
Och om ni vet vad det beror på eller var jag kan läsa mer om det?
Jag dricker en hel del mjölk.
Hur ska man göra i så fall? Inte dricka innan passet?
Hur långt innan ska man sluta med mjölkintag?
Och om ni vet vad det beror på eller var jag kan läsa mer om det?
Quote from Elias Engqvist on 10 April 2012, 09:18Komjölk är helt enkelt slembildande. Om slemmet stör - drick vatten före löpningen istället!
Komjölk är helt enkelt slembildande. Om slemmet stör - drick vatten före löpningen istället!
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 19:41Var på Vårdcentralen idag och träffade samt undersöktes av en läkare. Han sa att det är ansträngningsutlöst astma, om inte än värre, vanlig astma. Fick Bricanyl som skall inhaleras och testas under en tid samt ny tid för större utredning. Det var både et
Var på Vårdcentralen idag och träffade samt undersöktes av en läkare. Han sa att det är ansträngningsutlöst astma, om inte än värre, vanlig astma. Fick Bricanyl som skall inhaleras och testas under en tid samt ny tid för större utredning. Det var både et
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 21:51Jag har gjort ett test för att se om jag har astma, lider av liknade besvär men jag har överaktivitet i lungor. Inte astma men har fått astmamedicin. Har även gjort ett PEF-test och jag har en lungkapacitet som en 80-åring dam. Inte undra på att det tar e
Jag har gjort ett test för att se om jag har astma, lider av liknade besvär men jag har överaktivitet i lungor. Inte astma men har fått astmamedicin. Har även gjort ett PEF-test och jag har en lungkapacitet som en 80-åring dam. Inte undra på att det tar e
Quote from Funbeat user on 11 April 2012, 22:37Bra att ni fått diagnos!
Bra att ni fått diagnos!
Quote from Funbeat user on 12 April 2012, 09:23Träning har gjort att jag klarar av att hantera astman bättre och den är inte lika jobbig längre. Tuffast är det i början av löpning eller när man gör intervaller på boxsäck eller liknande tuffa intervaller. Puffar så fort jag kommer ihåg innan jag tränar
Träning har gjort att jag klarar av att hantera astman bättre och den är inte lika jobbig längre. Tuffast är det i början av löpning eller när man gör intervaller på boxsäck eller liknande tuffa intervaller. Puffar så fort jag kommer ihåg innan jag tränar