Quote from Guest on 16 January 2010, 10:27Är en periodare när det gäller löpning och ökar mängden, som så många andra, betydligt under vår och sommar. Under kommande år hade jag dessutom tänkt få lite mer rutin på löpning, så att det blir ett mer förekommande inslag (då jag inför säsongen avsluta
Är en periodare när det gäller löpning och ökar mängden, som så många andra, betydligt under vår och sommar. Under kommande år hade jag dessutom tänkt få lite mer rutin på löpning, så att det blir ett mer förekommande inslag (då jag inför säsongen avsluta
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 10:37Jag har sprungit i mer än 30 år och har (nästan) alltid känningar NÅNSTANS. Man lär sig vad som inte är nåt att bry sig om. Jag får t ex alltid känningar i knäna när jag springer i terräng eller på snö/is första gångerna på ett tag. Men jag vet att det gå
Jag har sprungit i mer än 30 år och har (nästan) alltid känningar NÅNSTANS. Man lär sig vad som inte är nåt att bry sig om. Jag får t ex alltid känningar i knäna när jag springer i terräng eller på snö/is första gångerna på ett tag. Men jag vet att det gå
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 11:21Prehab är nog mer allmänt vedertaget namn på det, och nog kan man det, jag har prehabbat mig in i riktigt bra form.
Styrketräning under off-season är ingen dålig idé. Många repetitioner på lägre vikt så slipper du få tunga ben tills löpningen kommer igån
Prehab är nog mer allmänt vedertaget namn på det, och nog kan man det, jag har prehabbat mig in i riktigt bra form.
Styrketräning under off-season är ingen dålig idé. Många repetitioner på lägre vikt så slipper du få tunga ben tills löpningen kommer igån
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:00Karin, det där är ett jätteintressant fenomen. Konditionen går hyfsat snabbt att träna upp, medan senor, ligament m.m. dröjer längre. Och allra längst tar skelettet... skrev till och med en blogg om detta för nåt år sedan, http://gullfot.blogspot.com/2008
Karin, det där är ett jätteintressant fenomen. Konditionen går hyfsat snabbt att träna upp, medan senor, ligament m.m. dröjer längre. Och allra längst tar skelettet... skrev till och med en blogg om detta för nåt år sedan, http://gullfot.blogspot.com/2008
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:26Jag är medveten om att det förmodligen kommer att ge med sig med en långsam upptrappning för att vänja av leder och senor med belastningen som löpningen har. Även att man förmodligen får räkna med att man kommer att ha känningar lite nu och då. Men jag sk
Jag är medveten om att det förmodligen kommer att ge med sig med en långsam upptrappning för att vänja av leder och senor med belastningen som löpningen har. Även att man förmodligen får räkna med att man kommer att ha känningar lite nu och då. Men jag sk
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:29Tror Erik var inne på ett vettigt tips där, balansplatta. Är också nyfiken!
Tror Erik var inne på ett vettigt tips där, balansplatta. Är också nyfiken!
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:33absolut, balansplatta är ett bra alternativ med många användningsområden
absolut, balansplatta är ett bra alternativ med många användningsområden
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:39Som sagt, draken. Har du dålig balans eller ngn oanvänd muskel nedanför midjan kommer det kännas:
http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/382
Som sagt, draken. Har du dålig balans eller ngn oanvänd muskel nedanför midjan kommer det kännas:
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:41Oj, tack Erik, den ser verkligen grym ut!
Oj, tack Erik, den ser verkligen grym ut!
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 12:48Jo draken brukar jag köra emellanåt =) tack för tipset
Jo draken brukar jag köra emellanåt =) tack för tipset