Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 19:16Jag tror att du skulle kunna undvika en del problem genom att hålla igång löpningen lite även under vintern. Testa gärna snöpuls (när snön är mjuk, inte skare), det stärker många muskler i hela kroppen.
Sen är, som andra redan nämt, styrketräning med ol
Jag tror att du skulle kunna undvika en del problem genom att hålla igång löpningen lite även under vintern. Testa gärna snöpuls (när snön är mjuk, inte skare), det stärker många muskler i hela kroppen.
Sen är, som andra redan nämt, styrketräning med ol
Quote from Funbeat user on 16 January 2010, 19:36Som nybörjare tänker jag försöka köra på samma sätt många mer seriösa löpare gör, även fast jag ligger på motionärsnivå. Bland annat just för att undvika skador. Periodisering, det låter himla fint också: http://hillrunner.com/articles/article.php/periodi
Som nybörjare tänker jag försöka köra på samma sätt många mer seriösa löpare gör, även fast jag ligger på motionärsnivå. Bland annat just för att undvika skador. Periodisering, det låter himla fint också: http://hillrunner.com/articles/article.php/periodi
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 00:49Eva.
Då är vi minst två som rekommenderar snöpulsning.Bra för många bitar av kroppen. 🙂
Eva.
Då är vi minst två som rekommenderar snöpulsning.
Bra för många bitar av kroppen. 🙂
Quote from Elias Engqvist on 18 January 2010, 13:50Öht mycket löpning i obanad terräng - typ orientering - är bra för att stärka hela löparkroppen!
Öht mycket löpning i obanad terräng - typ orientering - är bra för att stärka hela löparkroppen!
Quote from Fernanda Zei on 18 January 2010, 14:38Måste bara rekommendera balanstofflor..
Hade knäproblem innan jul och fick låna sandaler med en halv boll under av min naprapat. De är en uppfunna av Vladimir Janda och skall stärka allt från ryggslut till leder.
Jag har tyckt de är underbara att ha på
Måste bara rekommendera balanstofflor..
Hade knäproblem innan jul och fick låna sandaler med en halv boll under av min naprapat. De är en uppfunna av Vladimir Janda och skall stärka allt från ryggslut till leder.
Jag har tyckt de är underbara att ha på