Quote from Guest on 20 October 2012, 15:22Störningsmoment i trafiken - Min topp 10-lista (ur en pendlarcyklist synvinkel)
1. Cyklister med blinkande framlysen. Extremt irriterande i mörkret.
2. Cyklister som saknar lysen och reflexer. Ofta är de klädda i svart och upptäcks inte i god tid.
3. Cy
Störningsmoment i trafiken - Min topp 10-lista (ur en pendlarcyklist synvinkel)
1. Cyklister med blinkande framlysen. Extremt irriterande i mörkret.
2. Cyklister som saknar lysen och reflexer. Ofta är de klädda i svart och upptäcks inte i god tid.
3. Cy
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 15:32Bilar som inte håller ut när dom passerar efter landsväg, ibland känns det nästan som att bilen" stryker i låret".... : ((
Bilar som inte håller ut när dom passerar efter landsväg, ibland känns det nästan som att bilen" stryker i låret".... : ((
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 18:20Förare som med eller utan skuld varit delaktig i en trafikolycka och som smiter från platsen stör mig riktigt mycket.
Förare som kommer i mötande körfält och som kör om och försöker omvandla mig till en kylarprydnad eller prejar ner en i diket.
Dessa stö
Förare som med eller utan skuld varit delaktig i en trafikolycka och som smiter från platsen stör mig riktigt mycket.
Förare som kommer i mötande körfält och som kör om och försöker omvandla mig till en kylarprydnad eller prejar ner en i diket.
Dessa stö
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 19:28Blink-monglon. Nyårsaftonscyklister med dubbla blinkande framlysen i två färger, reflexer all over, kanske dessutom med 3000 lumen strax ovanför nyllet. När dessa kommer i grupp... Jag får epilepsi. Och fyllekörningar (dvs. raka motsatsen till Cykelvasans
Blink-monglon. Nyårsaftonscyklister med dubbla blinkande framlysen i två färger, reflexer all over, kanske dessutom med 3000 lumen strax ovanför nyllet. När dessa kommer i grupp... Jag får epilepsi. Och fyllekörningar (dvs. raka motsatsen till Cykelvasans
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 20:061. Blinkande framlysen
2. Blinkande baklysenSluta. Blinka. Nu. Det kan vara ok med ett bakljus som blinkar mellan olika dioder, men aldrig är släckt mellan blinken. Fast sken och riktiga reflexer (inte klistermärken) syns bäst.
Annars har jag allt mer
1. Blinkande framlysen
2. Blinkande baklysen
Sluta. Blinka. Nu. Det kan vara ok med ett bakljus som blinkar mellan olika dioder, men aldrig är släckt mellan blinken. Fast sken och riktiga reflexer (inte klistermärken) syns bäst.
Annars har jag allt mer
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 21:04Blinkande är jävligt irriterande - håller absolut med!
Blinkande är jävligt irriterande - håller absolut med!
Quote from Funbeat user on 20 October 2012, 21:35Hundägare som låter sina hundar gå kopplade på andra sidan gång/cykelbana än de själva gör.
Hundägare som låter sina hundar gå kopplade på andra sidan gång/cykelbana än de själva gör.
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 00:41Hela listan känns klockren, särskilt blinkande lysen är sjukt irriterande!
Hela listan känns klockren, särskilt blinkande lysen är sjukt irriterande!
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 09:38Lastbilar/budbilar som kör upp o parkerar på de allra mest trafikerade cykelbanorna mitt i rusningstrafik, så att alla får ta sig ut i bilfilerna är lite irriterande oxå
Lastbilar/budbilar som kör upp o parkerar på de allra mest trafikerade cykelbanorna mitt i rusningstrafik, så att alla får ta sig ut i bilfilerna är lite irriterande oxå
Quote from Rasmus Olsson on 21 October 2012, 09:42Jag stör mig på att andra är ute och cyklar när jag är ute och cyklar. Utom när jag tränar på klubben. Då stör jag mig på att de andra är hemma och inte kommer och drar mig runt.
Jag stör mig på att andra är ute och cyklar när jag är ute och cyklar. Utom när jag tränar på klubben. Då stör jag mig på att de andra är hemma och inte kommer och drar mig runt.