Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 17:16Bilister som tror att de kommer drabbas av blixtnedslag om de använder blinkers!
Motsvarande cyklister som inte ger tecken skulle vara god god tvåa, om det inte vore för alla som tror de är två meter långa och lyser i mörkret ...
Det är cyklister som ko
Bilister som tror att de kommer drabbas av blixtnedslag om de använder blinkers!
Motsvarande cyklister som inte ger tecken skulle vara god god tvåa, om det inte vore för alla som tror de är två meter långa och lyser i mörkret ...
Det är cyklister som ko
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 18:17Skönt att höra att man inte är ensam om att bli irriterad på blinkandet, får ingen förståelse alls när jag kommer fram skitirriterad till jobbet om morgnarna. 😀
Skönt att höra att man inte är ensam om att bli irriterad på blinkandet, får ingen förståelse alls när jag kommer fram skitirriterad till jobbet om morgnarna. 😀
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 18:52Håller med om de flesta, om inte alla, störningsmoment ni har listat upp hittills! Jag håller framför allt med Fredrik S kommentar "Annars har jag allt mer börjat irritera mig på att jag irriterar mig på folk... " Ibland tror jag att jag håller på att bli
Håller med om de flesta, om inte alla, störningsmoment ni har listat upp hittills! Jag håller framför allt med Fredrik S kommentar "Annars har jag allt mer börjat irritera mig på att jag irriterar mig på folk... " Ibland tror jag att jag håller på att bli
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 19:33Ni är irriterad på mig!
Hellre en irriterad bilist en än överkörd cyklist!
Jag låter ETT av mina baklysen blinka.När man läser sådant här så funderar man på vad folk jobbar med och vad deras familjesituation är.... det finns ju små och stora irretati
Ni är irriterad på mig!
Hellre en irriterad bilist en än överkörd cyklist!
Jag låter ETT av mina baklysen blinka.
När man läser sådant här så funderar man på vad folk jobbar med och vad deras familjesituation är.... det finns ju små och stora irretati
Quote from Camilla Höög on 21 October 2012, 20:00Cyklister som pratar i mobiltelefon och har ena handen på styret och med den andra håller de telefonen vid örat. Det är många gånger jag känner för att ställa mig framför dem och se vad som händer när de bromsar, men jag vet redan resultatet så jag låter
Cyklister som pratar i mobiltelefon och har ena handen på styret och med den andra håller de telefonen vid örat. Det är många gånger jag känner för att ställa mig framför dem och se vad som händer när de bromsar, men jag vet redan resultatet så jag låter
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 20:21Blinkande lysen på cykeln är olagligt. Däremot är det fritt fram att sätta ett eller flera extralyen på sin ryggsäck eller andra ställen. Det är en bra säkerhetsåtgärd. Som sagt, bättre att synas än att bli påkörd...
Blinkande lysen på cykeln är olagligt. Däremot är det fritt fram att sätta ett eller flera extralyen på sin ryggsäck eller andra ställen. Det är en bra säkerhetsåtgärd. Som sagt, bättre att synas än att bli påkörd...
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 20:26Nja, bakljusen är godkända med 200 hz. Om jag kommer ihåg rätt.
Edit tycker att 200 blink/minut låter bättre.
Edit tycker att ni ska bestämma er.
Nja, bakljusen är godkända med 200 hz. Om jag kommer ihåg rätt.
Edit tycker att 200 blink/minut låter bättre.
Edit tycker att ni ska bestämma er.
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 20:27Bak får man ha blinkande om det har tillräckligt hög frekvens (orkar inte leta lagrum nu).
Bak får man ha blinkande om det har tillräckligt hög frekvens (orkar inte leta lagrum nu).
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 20:29Nja, du får ha blinkande _bak_ om det blinkar i minst tre Hz, men själv har jag fast.
Bristen på färdriktningsvisare i trafiken är nog det jag tycker är det största problemet.
Edit tror att det är 200ggr per minut som står i lagtexten som David (nästan)
Nja, du får ha blinkande _bak_ om det blinkar i minst tre Hz, men själv har jag fast.
Bristen på färdriktningsvisare i trafiken är nog det jag tycker är det största problemet.
Edit tror att det är 200ggr per minut som står i lagtexten som David (nästan)
Quote from Funbeat user on 21 October 2012, 20:29Minst 200 blinkningar per sekund? Vore intressant att få tag åå ett sånt kvickt lyse, gissar att det inte går att köpa i kvarterets standardcykelbutik...
Minst 200 blinkningar per sekund? Vore intressant att få tag åå ett sånt kvickt lyse, gissar att det inte går att köpa i kvarterets standardcykelbutik...