Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatStörre karteditering?
You need to log in to create posts and topics.

Mycket bra, och när man önskar, ska man inte göra som jag. Börja tänka tekniskt hur man gör. Utan helt förutsättningslöst önska.

Ja, det tekniska får man lösa sen, efter man kommit på idén 🙂

Om jag inte missminner mig helt så går det utmärkt att lägga till punkter i mitten på en runda. Högerklicka och välj lägg till "punkt före" eller "punkt efter". Dock är det ju ganska tidskrävande...

Olle är ju känd för att kunna utföra mirakel med kort varsel 🙂

Behovet av störra karta är noterat! 🙂

Angående att lägga till punkter mitt i rundan så går det ju faktiskt numera, sen ett ganska bra tag tillbaka faktiskt (jag inser behovet av att bättre föra fram förbättringar och nyheter på sajten!). Om man högerkli

så bra, det hade jag missat och sedan det nämndes i tråden här har jag inte redigerat nån karta så jag har inte hunnit testa det

Jag upplever även att det är väldigt svårt att placera nya punkter nära en tidigare linje. Ibland passerar man samma väg tillbaka men då måste jag alltid lägga punkten 1 cm från linjen och sedan flytta punkten. Ingen annan som upplevt samma sak?

jo, det är riktigt meckigt!

Jupp, jag håller med, det är lite knepigt om man kommer för nära en tidigare punkt. Det är lite knepigt att komma runt det dock, men en enkel lösning är att zooma in ytterligare lite (om det går att zooma mer), då löser det sig bra!

Ang. kartorna så är jag lite fundersam på varför det inte zoomar in på platsen man bor på längre? Jag har försökt lägga in "här bor jag" platsen på nytt flera gånger men det vill inte lyckas ändå. Gör jag fel? Jag tycker det är lite jobbigt att behöva zoo