Quote from Guest on 21 January 2015, 13:38Hej!
Har haft problem med en vrist i ca 18 mån orsakat av löpning. Jag har fått behandling av naprapat till och från. Första vändan fuskade jag med rehabträningen lite men det blev bättre.
Problemet i vristen återkom efter ett tag och då fick jag behand
Hej!
Har haft problem med en vrist i ca 18 mån orsakat av löpning. Jag har fått behandling av naprapat till och från. Första vändan fuskade jag med rehabträningen lite men det blev bättre.
Problemet i vristen återkom efter ett tag och då fick jag behand
Quote from Funbeat user on 21 January 2015, 13:48Inte svar på din fråga, men:
Vet du att det inte finns en rotorsak eller bidragande faktor någon annan stans? T ex i rygg/höft eller annat som gör att vrist/fot får fel last?
Inte svar på din fråga, men:
Vet du att det inte finns en rotorsak eller bidragande faktor någon annan stans? T ex i rygg/höft eller annat som gör att vrist/fot får fel last?
Quote from Funbeat user on 21 January 2015, 14:07Hej, jo kanske. En PT som även är naprapat tipsade mig att titta på om inte stötvågsbehandling kan vara ett alternativ.
Han behandlade mig och hittade massa låsningar i ryggen samt att hela vänsterbenet är mycket stelare/mindre rörligt än höger benet. (
Hej, jo kanske. En PT som även är naprapat tipsade mig att titta på om inte stötvågsbehandling kan vara ett alternativ.
Han behandlade mig och hittade massa låsningar i ryggen samt att hela vänsterbenet är mycket stelare/mindre rörligt än höger benet. (
Quote from Funbeat user on 24 January 2015, 14:59Har kört stötvågsbehandling mot hälsporre. Krävdes 4 behandlingar sen var jag bra och kunde börja träna lte försiktig.
Min fru har kört det mot hälseneproblem med samma goda resultat.
Har kört stötvågsbehandling mot hälsporre. Krävdes 4 behandlingar sen var jag bra och kunde börja träna lte försiktig.
Min fru har kört det mot hälseneproblem med samma goda resultat.
Quote from Funbeat user on 24 January 2015, 20:12Har du problem med vänsterbenet är det väl en bra gissning att det tvingar foten/fotleden att jobba på fel sätt/ett sätt som skapar problem. Att då bara behandla fot/vrist blir ju som att ta på tjockare strumpor när man har en sten i skon - det lindrar sy
Har du problem med vänsterbenet är det väl en bra gissning att det tvingar foten/fotleden att jobba på fel sätt/ett sätt som skapar problem. Att då bara behandla fot/vrist blir ju som att ta på tjockare strumpor när man har en sten i skon - det lindrar sy
Quote from Funbeat user on 24 January 2015, 20:53Stötvågsbehandling har jag fått några ggr. Men också råd om vad jag ska göra för att inte få tillbaka problemen.
Stötvågsbehandling är en smärtsam upplevelse, men bra. Det brukar vara en behandling naprapater/sjukgymnaster tar till om de inte kan komma t
Stötvågsbehandling har jag fått några ggr. Men också råd om vad jag ska göra för att inte få tillbaka problemen.
Stötvågsbehandling är en smärtsam upplevelse, men bra. Det brukar vara en behandling naprapater/sjukgymnaster tar till om de inte kan komma t
Quote from Funbeat user on 24 January 2015, 23:38Jag fick stötvågsbehandling 3 gånger och tejpning av hälarna. Det hjälpte inte ett dugg.
Jag fick stötvågsbehandling 3 gånger och tejpning av hälarna. Det hjälpte inte ett dugg.
Quote from Funbeat user on 25 January 2015, 08:54Fick stötvågor mot hälsporre för några år sen, 3-4 gånger. Hjälpte inte alls.
Fick stötvågor mot hälsporre för några år sen, 3-4 gånger. Hjälpte inte alls.
Quote from Funbeat user on 26 January 2015, 15:07Har aldrig fått stötvågsbehandling av fotlederna, men för hälsena och armbågar. Hälsenorna svarade bra på behandlingen, när jag gick därifrån kändes det som jag fått två nya hälsenor. Efter ngn vecka var det stelt igen, så det var ingen snabbfix utan fick
Har aldrig fått stötvågsbehandling av fotlederna, men för hälsena och armbågar. Hälsenorna svarade bra på behandlingen, när jag gick därifrån kändes det som jag fått två nya hälsenor. Efter ngn vecka var det stelt igen, så det var ingen snabbfix utan fick
Quote from Funbeat user on 28 January 2015, 14:10Hej! Tack för alla svar. Naprapaten gav mig behandling på ryggen och låret samt ackupunktur i smalbenet.
Jag ska vila i två dar sen trappa upp träningen igen. Har insett att jag nog måste springa lite färre gånger i vecka för att det sliter så mycket.
Hej! Tack för alla svar. Naprapaten gav mig behandling på ryggen och låret samt ackupunktur i smalbenet.
Jag ska vila i två dar sen trappa upp träningen igen. Har insett att jag nog måste springa lite färre gånger i vecka för att det sliter så mycket.