Quote from Guest on 23 September 2011, 15:16Detta ämne kanske passar dåligt i löpningsgruppen men det verkar finnas så många fotkunniga människor här så jag frågar ändå:
Någon som känner till om det finns fotriktiga stövlar? (= gott om plats för tårna att sprida sej samt utrymme för stortån att str
Detta ämne kanske passar dåligt i löpningsgruppen men det verkar finnas så många fotkunniga människor här så jag frågar ändå:
Någon som känner till om det finns fotriktiga stövlar? (= gott om plats för tårna att sprida sej samt utrymme för stortån att str
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 15:26Jag har slutat använda stövlar för att de sitter så sladdrigt. Går istället med mina höga vandringskängor från Lundhags om jag behöver stövlar. De är otroligt bra på vintern som vinterkängor också. De sitter på bra på foten men har massa plats i tårna. Sp
Jag har slutat använda stövlar för att de sitter så sladdrigt. Går istället med mina höga vandringskängor från Lundhags om jag behöver stövlar. De är otroligt bra på vintern som vinterkängor också. De sitter på bra på foten men har massa plats i tårna. Sp
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 17:46Tretorn Sarek? Gillar mina skarpt, men om man har en bredare fot brukade Nokias modeller sitta bättre.
Tretorn Sarek? Gillar mina skarpt, men om man har en bredare fot brukade Nokias modeller sitta bättre.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 18:38Motorsågsstövlar! Annars är det ingen idé. Tungt ska det vara. Gå runt i skogen och i myrar. Springa avråder jag skarpt!
Motorsågsstövlar! Annars är det ingen idé. Tungt ska det vara. Gå runt i skogen och i myrar. Springa avråder jag skarpt!
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 21:25Tretorn Sarek är de enda fotriktiga stövlar jag har stött på. Det är fortfarande stövlar dock, men rimliga att gå i längre sträckor som de är till för.
Tretorn Sarek är de enda fotriktiga stövlar jag har stött på. Det är fortfarande stövlar dock, men rimliga att gå i längre sträckor som de är till för.
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 22:34Nokian, typ Finnjagd. Om man inte har överbreda föttter brukar de passa ett nummer mindre. De är jäkligt hållbara också. Mina senaste har utstått 5-6 års hård använding, färgen bortnött över tårna så att det gula gummit framträder, men de håller tätt. Smy
Nokian, typ Finnjagd. Om man inte har överbreda föttter brukar de passa ett nummer mindre. De är jäkligt hållbara också. Mina senaste har utstått 5-6 års hård använding, färgen bortnött över tårna så att det gula gummit framträder, men de håller tätt. Smy
Quote from Funbeat user on 23 September 2011, 23:32Kikade runt lite på google baserat på tipsen och ja Nokian verkar ligga rätt nära det jag tänkt mej.
Fanns en modell som heter Kaira som verkar riktigt bred och bra.
Stövelförsäljarna är lite dåliga på att lägga upp foton ur olika vinklar om man jämför m
Kikade runt lite på google baserat på tipsen och ja Nokian verkar ligga rätt nära det jag tänkt mej.
Fanns en modell som heter Kaira som verkar riktigt bred och bra.
Stövelförsäljarna är lite dåliga på att lägga upp foton ur olika vinklar om man jämför m
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:16Hur är det med kängor då? Finns det kängor som är fotriktiga? Det jag har hittat i stövlar och kängor har alla den insvängda profilen vid stortån. Det verkar som om löpningsutrustningen ligger långt före andra skomoden i denna aspekten.
Skulle gärna vilja
Hur är det med kängor då? Finns det kängor som är fotriktiga? Det jag har hittat i stövlar och kängor har alla den insvängda profilen vid stortån. Det verkar som om löpningsutrustningen ligger långt före andra skomoden i denna aspekten.
Skulle gärna vilja
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:25Jaa, Lundhags som sagt.
BILD:http://www.lundhags.se/ProductImages/_resampled/paddedimage100160-1010168_709_s11_ok_med_logo.jpg
Jaa, Lundhags som sagt.
BILD:http://www.lundhags.se/ProductImages/_resampled/paddedimage100160-1010168_709_s11_ok_med_logo.jpg
Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 23:28Om det är stövlar för skog och mark så kolla med vandringsgruppen:
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1031
Om det är stövlar för skog och mark så kolla med vandringsgruppen:
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1031