Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStövlar
You need to log in to create posts and topics.

Ah, ser bättre ut än näbbstövlar 😉

Ja Vivo-kängor och stövlarna ser rätt ut. Frågan är bara hur bra dom funkar ute i naturen.
Vattnetäthet, tålighet. Känns inte som dom är riktigt tänkta för att traska runt i skogen med eller? Nappa-läder är inte vattentätt va?

Klas & Evely: Synd att den där bara finns som dammodell, det är den höjden jag skulle vilja ha. Som sagt, den kängan jag länkade till skulle vara rätt värdelös i lite blötare terräng men det är det bästa jag har hittat än så länge. Feelmax tillverkade en

Det finns överdragsstövlar tänkta för vandring också. Då kan man ha sina vanliga skor under. De ska vara vattentäta (man ska ju kunna vada med dem i fjällen), men tyvärr lär de inte hålla för flitig användning.

kero.se

Kero-stövlarna har ju yttersula som antagligen är styv och tar bort all markkontakt, plus klack. Traditionella samestövlar är som en mockasin.Här finns några exempel, med och utan päls. http://www.xn--ravttassljdatelje-7zb.com/3.html

Kero har haft stövlar med mjuk sula också, men OK då har de slutat med det, annars har de mockasiner iaf (se tofflor) såna har jag tassat ute i ...