Quote from Guest on 25 May 2009, 21:50Jag köpte en cykel där hjulen Shimano RS-10 satt på. Är nybörjare och motionär och cyklar som en sådan. Väger runt 85kg och har lagom tryck från benen ner i pedalerna.
Nu är det så att jag fick byta ut bakhjulet efter c:a 70 mil då det knakade och hade s
Jag köpte en cykel där hjulen Shimano RS-10 satt på. Är nybörjare och motionär och cyklar som en sådan. Väger runt 85kg och har lagom tryck från benen ner i pedalerna.
Nu är det så att jag fick byta ut bakhjulet efter c:a 70 mil då det knakade och hade s
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:00Du får vad du betalar för och ekrar kan gå i alla hjul.
Du får vad du betalar för och ekrar kan gå i alla hjul.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:01Så Shimano RS-10 håller 70 mil för en motionär. Det gäller två hjul av exakt samma modell.
Så Shimano RS-10 håller 70 mil för en motionär. Det gäller två hjul av exakt samma modell.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:08Jag undviker ShimaNO i största möjliga mån så jag vet inte vad det är för hjul, men billiga cyklar har billiga hjul.
Jag undviker ShimaNO i största möjliga mån så jag vet inte vad det är för hjul, men billiga cyklar har billiga hjul.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:13Tycker det låter väldigt konstigt att de bara håller 70 mil. Och så tung är du ju inte heller. Jag tror att Mavic har en gräns på 100 kilo, men David har i och för sig påpekat tidigare att dövikten inte spelar så stor roll, utan att det beror mer på hur m
Tycker det låter väldigt konstigt att de bara håller 70 mil. Och så tung är du ju inte heller. Jag tror att Mavic har en gräns på 100 kilo, men David har i och för sig påpekat tidigare att dövikten inte spelar så stor roll, utan att det beror mer på hur m
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:14Håller med de andra, men det borde faktiskt hålla eftertsom du inte är supertung. Hållfastheten är givetvis beroende på vägarnas beskaffenhet och ditt körsätt men det är intressant att just 70 mil verkar vara gränsen. Får mina tankar att gå till utmattnin
Håller med de andra, men det borde faktiskt hålla eftertsom du inte är supertung. Hållfastheten är givetvis beroende på vägarnas beskaffenhet och ditt körsätt men det är intressant att just 70 mil verkar vara gränsen. Får mina tankar att gå till utmattnin
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:15>och har lagom tryck från benen ner i pedalerna.
Det brukar vara problemet.
>och har lagom tryck från benen ner i pedalerna.
Det brukar vara problemet.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:16Kan David utveckla problemet?
Kan David utveckla problemet?
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:17För tung växel och cyklar med mer än benen.
För tung växel och cyklar med mer än benen.
Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:25Jag har kollat på bla Mavics Ksyrium hjul och har tänkt byta upp mig men det var tänkt till hösten och jag hinner nog cykla ganska mycket mer än 70 mil tills dess.
Min cykelstil är ganska normal och kör inte på speciellt tunga växlar. Så att jag skulle k
Jag har kollat på bla Mavics Ksyrium hjul och har tänkt byta upp mig men det var tänkt till hösten och jag hinner nog cykla ganska mycket mer än 70 mil tills dess.
Min cykelstil är ganska normal och kör inte på speciellt tunga växlar. Så att jag skulle k