Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelStandardhjul - hur dåliga är dom? …
You need to log in to create posts and topics.

Ska kolla vad dom tar för att sätta ihop likvärdiga hjul på någon butik i sthlm. Får se om det är mycket dyrare än den där tyska sidan. Är det mycket dyrare så är det intressant att köpa ifrån tyskland.

Har ingen koll på vad det kostar att "bygga" hjul.

Ksyrium Elite är starka och bra hjul som många +80 kg gubbar kör med i veteranklasserna.

Jag beställde byggda hjul från någon tysk internetplats (kommer dock på vilken site det var) för något år sedan. Det var riktigt bra pris men... De höll inte alls den lovade leveranstiden, inte heller kunde jag få några vettiga besked. Otaliga e-mail och

en snabbs sökning på google avslöjar att du inte är den enda som haft problem med ekrar som gått av på sina RS-10. Verkar tyvärr inte vara några bra fälgar 🙁

Jag hittade en sån länk förut också. Något engelskt forum...jag skrattade åt bilderna dom lagt ut =)

Visste att hjulen på cykeln inte var så bra när jag köpte den men trodde inte att dom gick sönder så lätt, mer att dom skulle va mjuka och tunga...men me

Marco J skrev:
> lutar åt några Mavic hjul nu

Om det är Ksyrium Elite du lutar åt bör du nog tänka efter några ggr till.
(Om det är hållbara och långlivade hjul du vill ha alltså)

Ksyrium Elite-hjulen kostar 5055:- hos http://www.cyclecomponents.com
bil

Har du spurtat med Ksyrium Elite så du kan jämföra?

Det finns säkert måna anledningar till hur man upplever olika hjul rent subjektivt.
Har man kostat på sig ett par dyra posörhjul så upplever man säkert dem positivt, dyrt är självklart bättre.
Gillar man utseendet så spelar nog även det stor roll.

Däremo

Hellre ett par snygga Mavichjul än ett par fula handbyggda!

Vill man inte köra långsammare med snygga hjul för att fler ska se dem? Eller ställer man sig nära målet så de syns för de man kört om?