Quote from Funbeat user on 25 May 2009, 22:37Jag slår härmed ett slag för fabriksbyggda hjul. På min cross har jag kört Campa Scirocco i 6 år, bakhjulet har jag behövt rikta 2 gånger under den tiden, och då har det inte varit kännbart skevt utan det har upptäckts vid service. NB: det är cross!
På m
Jag slår härmed ett slag för fabriksbyggda hjul. På min cross har jag kört Campa Scirocco i 6 år, bakhjulet har jag behövt rikta 2 gånger under den tiden, och då har det inte varit kännbart skevt utan det har upptäckts vid service. NB: det är cross!
På m
Quote from Berit Bengtson on 25 May 2009, 22:50Shimano WH-RS10 är INTE standard-hjul.
Men dåliga är de, gäller även WH-RS20-modellen
http://www.tour-magazin.de/?p=2203
Och även många andra tex Mavic Aksium, Fulcrum Racing 5 och 7Vill du ha hjul som håller bör du köpa handbyggda hjul med (minst) 32 e
Shimano WH-RS10 är INTE standard-hjul.
Men dåliga är de, gäller även WH-RS20-modellen
http://www.tour-magazin.de/?p=2203
Och även många andra tex Mavic Aksium, Fulcrum Racing 5 och 7
Vill du ha hjul som håller bör du köpa handbyggda hjul med (minst) 32 e
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 00:02Mavic Aksium anser jag vara dom bästa av dom billigare hjulen, funkar bra och kostar 2050:- tror jag på CC.
Mavic Aksium anser jag vara dom bästa av dom billigare hjulen, funkar bra och kostar 2050:- tror jag på CC.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 08:33Marco J,
jag tror du har fått hjul som varit för dåligt uppspända från start.
Är det dålig ekerspänning och framförallt ojämn ekerspänning så kommer det ofelbart att resultera i att "systemet" rör på sig och knaket/gneket du uplever kan var t.ex. just ekr
Marco J,
jag tror du har fått hjul som varit för dåligt uppspända från start.
Är det dålig ekerspänning och framförallt ojämn ekerspänning så kommer det ofelbart att resultera i att "systemet" rör på sig och knaket/gneket du uplever kan var t.ex. just ekr
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 09:05Normalt bromsar man med framhjulet framför allt.
Normalt bromsar man med framhjulet framför allt.
Quote from Mikael Salonen on 26 May 2009, 09:55Jag vann min Nishiki från Eurosport -05 och tror inte dem hjulen är speciellt fina. Men, ta i trä, inte haft några som helst problem.
Jag bromsar mest med bakhjulet
Jag vann min Nishiki från Eurosport -05 och tror inte dem hjulen är speciellt fina. Men, ta i trä, inte haft några som helst problem.
Jag bromsar mest med bakhjulet
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 10:19Träna på att våga bromsa mer fram, det vinner du mycket på
Träna på att våga bromsa mer fram, det vinner du mycket på
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 12:59Hej.
Jag har en bakbroms bara för att det är lag på det. Den använder jag väldans lite. Typ när en bil kör rakt ut framför mig (har hänt två gånger och båda gångerna gick det åt H........) eller när det går utför och är kurvigt och eller blött.
Mitt råd
Hej.
Jag har en bakbroms bara för att det är lag på det. Den använder jag väldans lite. Typ när en bil kör rakt ut framför mig (har hänt två gånger och båda gångerna gick det åt H........) eller när det går utför och är kurvigt och eller blött.
Mitt råd
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 16:30Jag kommer få ett nytt hjul från shimano. Blir mitt 3:e. Ska be dom kolla om ekrar osv är rätt åtdragna. Får se om jag orkar gå till någon expert med dom. Har tänkt skaffa bättre hjul ändå men var lite intresserad av hur dåliga såna här hjul är.
Kikade l
Jag kommer få ett nytt hjul från shimano. Blir mitt 3:e. Ska be dom kolla om ekrar osv är rätt åtdragna. Får se om jag orkar gå till någon expert med dom. Har tänkt skaffa bättre hjul ändå men var lite intresserad av hur dåliga såna här hjul är.
Kikade l
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 16:58Beställde en hel cykel från Poison.de och på den sitter det Mavic CXP 22/ Ultegra-nav. Har rullat +500 mil utan problem.
Beställde en hel cykel från Poison.de och på den sitter det Mavic CXP 22/ Ultegra-nav. Har rullat +500 mil utan problem.