Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,

undrar om det är möjligt att "tjuvstarta" i varvet för att på så sätt få springa med mina löparkompisar som har sprungit tidigare år. Blir jag diskad då? I så fall är det ju ingen ide för jag vill ju få bättre startgrupp nästa år.

Ngr kloka tank

Om någon kommer på dig så diskas du.

Alla som fuskar så kommer bli avslöjade eftersom chipet registreras. Om du då passerar mattan innan korrekt startgrupp kommer detta upptäckas. Vad som händer vet jag inte, ja mer än att man blir diskad såklart.

K L, du får helt enkelt springa ikapp dina vänner. 😉

Så här står det i materialet som du har fått hemskickat:
"Löpare som startar i en tidigare grupp än den de tilldelats kommer att plockas bort ur resultatlistan."

Jag har för mig att dina vänner är välkomna att starta i din startgrupp...

Man kan starta *efter* sin tilldelade stargrupp, dvs dina vänner kan flytta ner till din startgrupp. Men om du startar innan tilldelad startgrupp kommer det att märkas då ditt chip registrerar din starttid och du blir diskad. Så du kommer inte få en bättr

Sanning med modifikation - även om du blir diskad i år hamnar du nästa år i den sista seedade gruppen. Där hamnar de som varit anmälda något av de senaste två åren men inte kommit till start.

Ava: Vad seedar du dig på om du inte ens fått ett godkänt resultat? Låter väldigt konstigt.

Antagligen antar de att om du varit anmäld till ett tidigare år kan du åtminstonde inte vara helt kass, eftersom du har träningen till det året plus det du gjort sedan sist. Alternativt är det bara en bonus för att man försökt vara med förr. Det är ju änd