Quote from Guest on 16 June 2009, 07:49Jag är än så länge nybörjare på det här, men tycker att det är jätteroligt att springa. Jag såg att det skulle vara ett nytt brolopp nästa år och tänkte anmäla mig till det, och ha det som mitt mål med träningen. Men jag har ju aldrig sprungit så långt, h
Jag är än så länge nybörjare på det här, men tycker att det är jätteroligt att springa. Jag såg att det skulle vara ett nytt brolopp nästa år och tänkte anmäla mig till det, och ha det som mitt mål med träningen. Men jag har ju aldrig sprungit så långt, h
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2009, 07:59Vet du nåt om hur du springer nu på någon distans?
Vet du nåt om hur du springer nu på någon distans?
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:03Nej inte mycket. Jag lunkade Vårruset på 30min, i princip helt otränad. Jag har ju förstås tänkt mig att vara i betydligt bättre form nästa år.
Nej inte mycket. Jag lunkade Vårruset på 30min, i princip helt otränad. Jag har ju förstås tänkt mig att vara i betydligt bättre form nästa år.
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:43Det fanns väl en grupp för 1:45-2:00. Tycker jag verkar rimligt!
Det fanns väl en grupp för 1:45-2:00. Tycker jag verkar rimligt!
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2009, 08:47Det är ju rätt så svårt att säga nåt då, du får berätta mer om dig själv. Ålder, tidigare löparerfarenheter, övrig träning, meriter osv osv
Det är ju rätt så svårt att säga nåt då, du får berätta mer om dig själv. Ålder, tidigare löparerfarenheter, övrig träning, meriter osv osv
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 08:56Meriter :-), nej såna finns inte. Jag har länge haft powerwalk som min favoritmotion, men nu övergått till jogging och tycker att det är jätteroligt. Men är som sagt fortfarande väldigt mycket nybörjare! Broloppet skulle vara mitt första lopp och jag har
Meriter :-), nej såna finns inte. Jag har länge haft powerwalk som min favoritmotion, men nu övergått till jogging och tycker att det är jätteroligt. Men är som sagt fortfarande väldigt mycket nybörjare! Broloppet skulle vara mitt första lopp och jag har
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 09:00Har du inga tidigare meriter så får vi utgå från dina träningspass... Vad har du för tempo när du springer långsamma 5km-pass eller snabba 10km-pass?
Har du inga tidigare meriter så får vi utgå från dina träningspass... Vad har du för tempo när du springer långsamma 5km-pass eller snabba 10km-pass?
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 09:07Jag följer just nu ett träningsprogram på marathon.se - klara Tjejmilen på 60 minuter. Jag ska dock inte springa Tjejmilen, är tyvärr inte hemma den helgen. Om jag följer den ska jag ju egentligen kunna springa milen på 60 minuter, och kanske en halvmara
Jag följer just nu ett träningsprogram på marathon.se - klara Tjejmilen på 60 minuter. Jag ska dock inte springa Tjejmilen, är tyvärr inte hemma den helgen. Om jag följer den ska jag ju egentligen kunna springa milen på 60 minuter, och kanske en halvmara
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 09:31Jag har läst någon siffra på att man tappar ungefär 6% av farten när man dubblar sträckan, verkar vara ett hyffsat riktvärde iaf. Det skulle ge dig en tid på drygt 2:10...
Tänk också på att ett program för 10km inte har tillräckligt långa långpass för att
Jag har läst någon siffra på att man tappar ungefär 6% av farten när man dubblar sträckan, verkar vara ett hyffsat riktvärde iaf. Det skulle ge dig en tid på drygt 2:10...
Tänk också på att ett program för 10km inte har tillräckligt långa långpass för att
Quote from Funbeat user on 16 June 2009, 09:38Jo precis, broloppet är en halvmara. Enligt mitt program ska jag ju klara att springa en mil på 60 minuter i slutet av augusti (tjejmilen är 30 augusti). Efter det har jag tänkt att fortsätta min träning förstås, och hoppas på att vara redo att springa så
Jo precis, broloppet är en halvmara. Enligt mitt program ska jag ju klara att springa en mil på 60 minuter i slutet av augusti (tjejmilen är 30 augusti). Efter det har jag tänkt att fortsätta min träning förstås, och hoppas på att vara redo att springa så