Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningStartplats Göteborgsvarvet
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Om man vill springa varvet till våren så är det bara att hålla utkik på Blocket, eller?

Vad finns det för möjligheter och vad är skäligt att betala för en startplats.

mvh Gustav

Är osäker på om du kan byta namn om du köper någon annans startnr., så varför göra det? Mitt råd till dig är att se till att klämma in dig i ngt senare startled och spring ändå, oanmäld. 😉

Jag köpte ett startbevis förra året, vilket var första gången jag sprang varvet. Byta namn gick inte, sa man, så det vara bara att springa i namnet "Janne" .

Fördelar: Man fick officiell tidtagning, vattenflaska och grejer. Dessutom fick Janne ett nytt p

Innebär inte det också att "Janne" hamnar bättre i sin rankning och alltså kan starta tidigare i andra sådana lopp och därmed sabba för andra eftersom han faktiskt inte hör hemma i den gruppen?

Skulle alltså behöva vara ID-koll vis både start och mål 😀

Om du hade skadat dig under loppet hade det blivit problem med försäkringarna. Det är, tycker jag, en bra anledning att inte springa i annans namn.

Jag tycker personligen att det är lite skumt. För är man så mån om att få springa just Göteborgsvarvet så anmäler man sig väl i god tid så man får en startplats? 😉 Man får springa i eget namn och sen dyker det upp lösningar som att hoppa in i leden "oanm

Bullen: Jo, så är det. Men Janne har sagt att han kommer att ställa sig längst bak i startgruppen.

Mikael: Du har inte alla fakta, men jag kan säga så här: Av väldigt legitima orsaker var jag inte anmäld. Nu blir ju inte livet alltid som man har tänkt, o

Absolut, det kan finnas skäl till att man inte alltid kan planera jättelångt i förväg. Det kan ju bero på sjukdomar/skador och sociala skäl, det är väl inte så konstigt?

Och visst finns det andra lopp, men jag tror å andra sidan att alla 58 000 anmälda l

Nä, det är inte alltid man kan köpa startplats så tidigt pga skador/sjukdomar. Att köpa annans plats är helt ok för mig. Är däremot att hoppa in oanmäld är inget jag tycker är så bra.

Jag kan tänka mig att Göteborgsvarvets motivering till att inte ställa

Göteborgsvarvet skulle kunna sysselsätta en hel hög med arbetslösa som kan sitta och ordna till namnbyten för en liten slant som går direkt till de som utför jobbet.

12