Quote from Guest on 20 November 2006, 12:29Det lät så kul med stavlöpning som Yla A skrev om i "Springa 1000 mil" gruppen och sen var jag inne på sidan som var länkad i diskussionen (http://www.fasterskier.com/training2325.html)
och blev inspirerad av alla stavlöpande karlar med bar överkropp. Som
Det lät så kul med stavlöpning som Yla A skrev om i "Springa 1000 mil" gruppen och sen var jag inne på sidan som var länkad i diskussionen (http://www.fasterskier.com/training2325.html)
och blev inspirerad av alla stavlöpande karlar med bar överkropp. Som
Quote from Fredrik Johansson on 20 November 2006, 12:39Jag är också lite intresserad av att testa stavlöpning, men har inga stavar ännu. Förresten - är det gåstavar eller skidstavar man ska använda tro? Gåstavar om det inte är snö va??
Hursomhelst - detta hittade jag om stavlöpning på skidforum:
Person 1:
P
Jag är också lite intresserad av att testa stavlöpning, men har inga stavar ännu. Förresten - är det gåstavar eller skidstavar man ska använda tro? Gåstavar om det inte är snö va??
Hursomhelst - detta hittade jag om stavlöpning på skidforum:
Person 1:
P
Quote from ellen olsson on 20 November 2006, 22:39Om elghufs inte är jobbigt så finns det i princip bara två möjligheter:
- man gör fel
- man är löjligt bra tränad och redo att åka ner till Schladming och slå Mathias Fredrikssons rekord i slalomhanget...🙂
Om elghufs inte är jobbigt så finns det i princip bara två möjligheter:
- man gör fel
- man är löjligt bra tränad och redo att åka ner till Schladming och slå Mathias Fredrikssons rekord i slalomhanget...
🙂
Quote from Sissel Svanøe on 21 November 2006, 10:09Hm, ja, Fredrik. I mitt fall tippar jag nog på det förstnämnda 🙂
Hm, ja, Fredrik. I mitt fall tippar jag nog på det förstnämnda 🙂
Quote from Erik Strandberg on 21 November 2006, 19:48Jättekul att jag har inspirerat någon att testa något nytt! 🙂
Jag är ingen expert på detta alls och kör helt ovetenskapligt och det tog ett tag att hitta en bra teknik i början.
Det bästa sättet är att springa uppför och tänka på att sätta i stavarna
Jättekul att jag har inspirerat någon att testa något nytt! 🙂
Jag är ingen expert på detta alls och kör helt ovetenskapligt och det tog ett tag att hitta en bra teknik i början.
Det bästa sättet är att springa uppför och tänka på att sätta i stavarna
Quote from Erik Strandberg on 21 November 2006, 20:02Åsa - Tror egentligen inte att det har så stor betydelse vilken typ av stavar man använder, bara längden är någorlunda rätt.
Gång eller löparstavar har oftast en gummigrej på spetsen som man kan plocka bort när snön kommer eller om det är lerigt och hal
Åsa - Tror egentligen inte att det har så stor betydelse vilken typ av stavar man använder, bara längden är någorlunda rätt.
Gång eller löparstavar har oftast en gummigrej på spetsen som man kan plocka bort när snön kommer eller om det är lerigt och hal
Quote from Karolina Bergsten on 23 November 2006, 08:25Låter som något jag vill testa. Men en fråga från en som aldrig gått stavgång och inte är ngn van skidåkare, vad är rätt längd på stavarna?
Låter som något jag vill testa. Men en fråga från en som aldrig gått stavgång och inte är ngn van skidåkare, vad är rätt längd på stavarna?
Quote from Fredrik Johansson on 23 November 2006, 16:54Du kan lätt få fram det i högerspalten på den här sidan:
http://www.stavgang.se/
Du kan lätt få fram det i högerspalten på den här sidan:
http://www.stavgang.se/
Quote from Erik Strandberg on 23 November 2006, 17:21Stavgång har jag nollkoll på, men ska man springa med stavarna så ska dom vara ca 20 cm kortare än vid skidåkning har jag fått höra.
Alternativt ca 10-15 cm längre än vid stavgång. (vilket verkar stämma när jag testade på sidan ovan) 🙂
Är stavarna för
Stavgång har jag nollkoll på, men ska man springa med stavarna så ska dom vara ca 20 cm kortare än vid skidåkning har jag fått höra.
Alternativt ca 10-15 cm längre än vid stavgång. (vilket verkar stämma när jag testade på sidan ovan) 🙂
Är stavarna för
Quote from Fredrik Johansson on 23 November 2006, 17:53Yla, betyder det att man ksa plussa på 10-15 cm till det man får fram på stavgångs-sidan?
Yla, betyder det att man ksa plussa på 10-15 cm till det man får fram på stavgångs-sidan?