Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Precis, det verkar stämma rätt bra.

Kolla med dom i butiken också för säkerhets skull, dom kanske har någon annan idé. Jag är som sagt inget proffs på detta men så har jag fått höra och det funkar för mig. 🙂

För att ytterligare komplicera saken så klan jag upplysa om att det vid olika former av skidgång (inkl. stavlöpning/elghufs) inom skidlandslaget förekommer stavlängder mellan "bonnstavgångslängd" och normallängd för skidåkning, huvudsakligen enligt person

okej, nu vet jag precis - eller inte... :-), tror jag letar fram några gamla skidstavar å testar lite och om det verkar ok, så knallar jag väll i väg till affären.
Tack för tipsen!

http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Langdakning/Utbildning/Skideoteket/Skidgang/

gammal tråd men jag fick tips om denna fina film av herren som figurerar i klippet 🙂

Precis som han säger i videon är detta en grenspecifik träningsform för längdskidåkare. Alltså inte så mycket med löpning att göra.

Nej, det finns nog ingen större anledning att ta med stavarna om man bara skall bli bättre löpare. Man kan lämna kanoten hemma också 😀

12