Quote from Erik Strandberg on 23 November 2006, 18:21Precis, det verkar stämma rätt bra.
Kolla med dom i butiken också för säkerhets skull, dom kanske har någon annan idé. Jag är som sagt inget proffs på detta men så har jag fått höra och det funkar för mig. 🙂
Precis, det verkar stämma rätt bra.
Kolla med dom i butiken också för säkerhets skull, dom kanske har någon annan idé. Jag är som sagt inget proffs på detta men så har jag fått höra och det funkar för mig. 🙂
Quote from ellen olsson on 23 November 2006, 21:20För att ytterligare komplicera saken så klan jag upplysa om att det vid olika former av skidgång (inkl. stavlöpning/elghufs) inom skidlandslaget förekommer stavlängder mellan "bonnstavgångslängd" och normallängd för skidåkning, huvudsakligen enligt person
För att ytterligare komplicera saken så klan jag upplysa om att det vid olika former av skidgång (inkl. stavlöpning/elghufs) inom skidlandslaget förekommer stavlängder mellan "bonnstavgångslängd" och normallängd för skidåkning, huvudsakligen enligt person
Quote from Karolina Bergsten on 24 November 2006, 08:40okej, nu vet jag precis - eller inte... :-), tror jag letar fram några gamla skidstavar å testar lite och om det verkar ok, så knallar jag väll i väg till affären.
Tack för tipsen!
okej, nu vet jag precis - eller inte... :-), tror jag letar fram några gamla skidstavar å testar lite och om det verkar ok, så knallar jag väll i väg till affären.
Tack för tipsen!
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 10:19http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Langdakning/Utbildning/Skideoteket/Skidgang/
gammal tråd men jag fick tips om denna fina film av herren som figurerar i klippet 🙂
http://www.skidor.com/sv/Varagrenar/Langdakning/Utbildning/Skideoteket/Skidgang/
gammal tråd men jag fick tips om denna fina film av herren som figurerar i klippet 🙂
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 11:31Precis som han säger i videon är detta en grenspecifik träningsform för längdskidåkare. Alltså inte så mycket med löpning att göra.
Precis som han säger i videon är detta en grenspecifik träningsform för längdskidåkare. Alltså inte så mycket med löpning att göra.
Quote from Funbeat user on 19 September 2013, 12:27Nej, det finns nog ingen större anledning att ta med stavarna om man bara skall bli bättre löpare. Man kan lämna kanoten hemma också 😀
Nej, det finns nog ingen större anledning att ta med stavarna om man bara skall bli bättre löpare. Man kan lämna kanoten hemma också 😀